Ingen anden elektronisk enhed indsamler, deler og videresælger flere private og følsomme personoplysninger end moderne biler. Det fastslår den amerikanske tech-organisation Mozilla, som bl.a. står bag internetbrowseren Firefox.
Mozilla har undersøgt privatlivsbeskyttelse hos 25 bilmærker, bl.a. ved grundigt at læse brugerbetingelserne, og ingen fa...
Ny undersøgelse: Databeskyttelse i biler er ikke eksisterende
Samtlige bilmærker i en ny undersøgelse dokumenterer, at moderne biler indsamler, deler og videresælger private og følsomme personoplysninger.

Mozilla har undersøgt privatlivsbeskyttelse hos 25 bilmærker, bl.a. ved grundigt at læse brugerbetingelserne, og ingen fabrikanter levede op til Mozillas minimumsstandarder for databeskyttelse. Foto: PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer