23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny undersøgelse: Databeskyttelse i biler er ikke eksisterende

Samtlige bilmærker i en ny undersøgelse dokumenterer, at moderne biler indsamler, deler og videresælger private og følsomme personoplysninger.

Ingen anden elektronisk enhed indsamler, deler og videresælger flere private og følsomme personoplysninger end moderne biler. Det fastslår den amerikanske tech-organisation Mozilla, som bl.a. står bag internetbrowseren Firefox.

Mozilla har undersøgt privatlivsbeskyttelse hos 25 bilmærker, bl.a. ved grundigt at læse brugerbetingelserne, og ingen fabrikanter levede op til Mozillas minimumsstandarder for databeskyttelse og oplyser, at de 25 mærker kun kan rangeres fra slemt til værst. Bundplaceringerne tilfalder Tesla, Nissan og Kia.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109