Svejsning på elbiler – tænk dig godt om
Det kræver viden og omtanke, når der skal svejses på elbiler. Den teknisk funderede brancheorganisation SKAD pointerer her en række punkter, som skal overholdes.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/90256233.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=3264&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2448&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=5ccac94d5e8759301d27aed915912d6beb0f6fa912d629fee351792b14150403)
Når der skal svejses i en elbil, er der en række ekstra forhold, som karrosseriteknikeren skal være opmærksom på. Foto: PR/SKAD
Der er forskel på at svejse på en traditionel ’fossilbil’ og på en elbil i skadesarbejdet. Derfor maner brancheorganisationen SKAD til omhu og omtanke. Først og fremmest skal karrosseritekniker og værksted sikre sig selv med det relevante udstyr, som oplyst i SKAD’s guideline om håndtering af trafikskadede elbiler, som også Beredskabsstyrelsen henv...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement