Elbilerne kræver mindre service. Bilfabrikker og importører sikrer sig ejerskab over vitale kundedata. Nye ejerformer og transport-as-a-service udfordrer såvel forhandlere som værksteder.
Opbruddet i autobranchen er i gang. Der tales om, at de tektoniske plader skubbes med en hidtil uset styrke. Og for brancheekspert René Tønder står det efterhånd...
Værkstedernes bedste kort: Kom tættere på kunden
Mens bilforhandlerne tvinges til at overlade kunderne til importørerne står eftermarkedet stærkt i igangværende opbrud i autobranchen.
Trefjerdedele af klagerne handler om reparationer, mens den sidste tredjedel omhandler salg Foto: Getty Images
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer