23948sdkhjf

UGENS LEDER Fra pres til konkurs

Årets AutoIndex konstaterer faldende tilfredshed blandt bilejere. Pas på ikke at forfalde til at vente på, at det går over af sig selv, advarer Flemming Haslund i ugens leder.

FALDENDE TILFREDSHED MED forhandleren, faldende tilfredshed med værkstedet og faldende tilfredshed med bilen. Dette års AutoIndex, der udkom mandag denne uge, er hård læsning for alle i den danske autobranche. Og de enkelte resultater og konklusionen får da også Mikkel Korntved, adm. direktør for Loyalty Group, firmaet bag AutoIndex, til at tale om en branche under pres.

KORNTVED PEGER PÅ flere forklaringer på udviklingen: Vi er fortsat i efterveerne efter stormen efter Corona, og krigen i Ukraine har skabt en generel usikkerhed, der får os bilejere til at være mere kritiske med de penge, vi bruger.

OG TOPCHEFERNE FOR importørernes, forhandlernes og mærkeværkstedernes organisationer forklarer den faldende tilfredshed på en tilsvarende måde – ikke mindst fordi Corona jo førte til mangel på biler og alle typer reservedele. Og når man ikke kan få den bil, man drømte om, eller få sin bil serviceret, bliver man jo ikke tilfreds, er rationalet.

MEN AT GØRE faldende kundetilfredshed til et vilkår er ikke godt nok i min bog. AutoIndex konstaterer virkeligheden – og herefter kan det kun gå for langsomt med at få lagt en ny plan. For som Thomas Møller Sørensen, direktør i Bilbranchen DI siger: Dette minder os om, at kundetilfredshed ikke kommer af sig selv.

SÅ DEM, DER måtte sidde på hænderne og vente på, at det hele nok skal gå over af sig selv, bliver overhalet både udenom og indenom af de dygtige.

OG DET VILLE da være utilgiveligt, at en branche under pres for nogen skulle ende med at blive til et firma under konkurs.

 

At gøre faldende kundetilfredshed til et vilkår er ikke godt nok i min bog
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08