23948sdkhjf

UGENS LEDER: Er der penge i lastbiler?

ER DER DOG snart plads til flere bilmærker på det danske marked? Er der plads til så mange værkstedskæder? Og ikke mindst: Er der plads til så mange autogrossister?

DET KÆKKE SVAR i alle tre tilfælde er ork, ja – der har altid været konkurrence. Det befinder vi os godt med. Kom bare an. Men hvad tænker de tunge beslutningstagere, når de får kniven for struben og skal svare på spørgsmålet: Er der vitterligt plads?

BÅDE BLANDT BILIMPORTØRER, værksteder og grossister er det virkelig svar nok snarere, at nu begynder del alligevel at knibe med pladsen. En fælles løsning ser ud til at være, at udvide spillepladen til brancher lige ved siden af – det kunne fx være at lastbiler.

INTERESSANT ER DET, at der dette halvår blandt flere firmaer i det jeg her kalder ”den egentlige bilbranche” udvides med nye muligheder netop med lastbiler. Således har Ford netop lanceret Ford Trucks i Danmark – ganske vidst via et firma uden for Fords egentlige importvirksomhed – men dog fortsat Ford.

BOSCH VÆRKSTEDERNE UNDER navnet Bosch Car Service intensiverer nu uddannelsen af lastvognsmekanikere.

OG GROSSISTERNE. DEN største af dem alle, FTZ har nu meldt ud, at de udvider forretningen, så der nu ikke alene er bremseskiver til personbiler, men også til lastbiler.

OG I DAG oplyser den nye grossist i Danmark, WM Autodele - dansk afdeling af tyske WM Autoteile - at de ikke bare kommer med reservedele til person- og varebiler, men også til - ja, lastbiler.

SÅ SVARET PÅ spørgsmålet: "Er der penge i lastbiler?" er klart ja, når man spørger Ford, Bosch, FTZ og WM.


SPÆNDENDE ER SÅ, hvad det næste kunne være? Et forslag er salg, service og reparation af elektriske motorcykler – for de kommer buldrende netop nu.

Er der penge i lastbiler? Svaret er et klart ja, når man spørger Ford, Bosch, FTZ og WM Autodele.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125