Tesla rystede bilmarkedet med store, for nogle næsten enorme prisnedsættelser i januar. Det fik salget af Tesla Model 3 og især Tesla Model Y til at eksplodere, men også det samlede bilsalg steg.
Men nu ser det ud til, at lysten til at købe ny bil er faldende. Det konstaterer analyseinstituttet Voxmeters seneste opgørelse, som den fremgår af insti...
Bilsalg: Tesla-effekten fader ud
Med Teslas markante prisnedsættelse på mærkets to populæreste modeller steg også den samlede interesse blandt danskerne for ny bil. Seneste måling fra Voxmeter viser, at Tesla-effekten er fladet ud.

Udviklingen i danske husstande, der planlægger af købe eller lease ny bil i løbet af de kommende tre måneder. Efter Teslas prisnedsættelse planlagde markant flere ny bil - seneste måling viser, at Tesla-effekten er fadet ud. Grafik: Voxmeter
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer