DSG-gearet fylder 20 år – og er blevet uproblematisk
Tidligere så FDM problemer med især VAG’s elektrohydrauliske gearkasser med dobbeltkobling, men nu er alle typer velfungerende og lækre at køre med for bilejerne, melder deres organisation.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/82101491.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1600&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=941&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=388&accessToken=f0d32505403c0ccb131f6993498135b71eb63ea526e2b1c015b06066715fef0c)
DSG-gearet med dobbeltkobling har overlevet sine børnesygdomme og får nu FDMs grønne stempel som uproblematiske og gode. Foto: PR
For 20 år siden kom Volkswagen med den første DSG-dobbeltkoblingsgearkasse (Direkt Schalt Getriebe), som en blanding af en manuel og en automatisk gearkasse – efter at Porsche allerede i 1980’erne introducerede teknologien i sine racerbiler under navnet PDK (Porsche Doppelkupplung). I dag kører mange danskere i biler med DSG-gear, eller med de fuld...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement