Flere bilfabrikanter i især Tyskland har fået EU til at acceptere, at visse typer biler med forbrændingsmotor til syntetisk PTX-brændstof kan overleve efter 2035, der ellers var den fastsatte grænse for ’fossilbilerne’ med mekaniske motorer.
Efter overenskomsten forudser brancheorganisationen Bilbranchen DI et meget lille marked for PTX-biler på C...
Efter sværdslag i EU: Elbilen er mekaniske Power-to-X-biler overlegen
Den danske organisation Bilbranchen DI tror ikke på personbiler med forbrændingsmotorer på e-fuels i nævneværdigt omfang efter forlig mellem EU og bilfabrikanter
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/80989833.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=800&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=545&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=450&accessToken=292dc02a6752ef395017aacc2117f158a099a17e9c4440a38085173f07f6760d)
Flere bilproducenter ønsker at kunne producere 'fossilbiler' til kørsel på grønne efuels også efter 2035. Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement