Flere bilfabrikanter i især Tyskland har fået EU til at acceptere, at visse typer biler med forbrændingsmotor til syntetisk PTX-brændstof kan overleve efter 2035, der ellers var den fastsatte grænse for ’fossilbilerne’ med mekaniske motorer.
Efter overenskomsten forudser brancheorganisationen Bilbranchen DI et meget lille marked for PTX-biler på C...
Efter sværdslag i EU: Elbilen er mekaniske Power-to-X-biler overlegen
Den danske organisation Bilbranchen DI tror ikke på personbiler med forbrændingsmotorer på e-fuels i nævneværdigt omfang efter forlig mellem EU og bilfabrikanter
Foto: PR

Flere bilproducenter ønsker at kunne producere 'fossilbiler' til kørsel på grønne efuels også efter 2035. Foto: PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer