Fritekstsøgning
Artikler pr. år:
Indholdstyper
-
Er brint fremtiden: 6 bilmærker tænker skal - skal ikke
Mens BMW toner rent flag og omfavner både rene elbiler og formentlig også om kort tid produktion af brint-biler, så tøver konkurrenterne. Overblikket er her.
-
Analytiker: Volkswagens ID.2all er en game changer
En elbil i Polo+ størrelse med rækkevidde på 450 km og næsten alt i digitalt udstyr til 25.000 euro er en "game changer," som vil udvide BEV markedsandelen i Europa voldsomt, vurderer brancheeksperten René Tønder.
-
Varebiler plyndres for dyrt værktøj – politiet har svært ved at følge med
Tyveri fra varebiler er et område, der er svært at efterforske, lyder det politiet
-
Rotrex – dansk producent går brintvejen
Muligheden for mere brint er gefundenes fressen for producenter – blandt firmaer, der sigter fremme i tiden er danske Rotrex.
-
Brintuddannelse i Skjern er ved at være klar
Med BMW’s seneste udspil er brint som energikilde til personbiler rykket et skridt nærmere. Men selv uden BMX iX5 Hydrogen er mange enige om, at i hvert fald brint og busser/lastbiler kommer buldrende.
-
GreenMobility bløder stadig penge
Den danske delebilstjeneste GreenMobilty vækstede med over 50 procent, men har stadig røde tal på bundlinjen. Selskabet skruede i 2022 ned for nogle af sine ekspansionsplaner.
-
Ferrari-mareridt fortsætter: Leclerc får placeringsstraf
I det første grandprix i Bahrain udgik Charles Leclerc, og i det næste må han starte langt nede i feltet
-
Volkswagen præsenterer ”Folke-elvognen”
I 2025 kommer den lille elbil, ID.2, fra Volkswagen med forhjulstræk, rækkevidde på op til 450 km og en pris på under 25.000 euro.
-
Brian Madsen går ind i varebilindretning
Brian Madsen – ja, Peugeot og ham med rally – er ny adm. direktør for det udvidede firma Work System Danmark.
-
Kevin håber på succesrig gentagelse: Fantastisk bane
Kevin Magnussen håber på at gentage eller overgå sidste års bedrift i søndagens Formel 1-grandprix i Jeddah
-
AutoBranchen Danmark lander overenskomst
Overenskomsten mellem AutoBranchens ArbejdsgiverForening og Dansk Metal er fornyet for de kommende to år.
-
Maxus i Danmark breder sig – lancerer to nye bilmærker
RSA – import af kinesiske elbiler af mærket Maxus – har fået nye kinabiler ”i stalden,” bilerne med navnet JAC og erhvervsbiler af mærket BYD – ja, BYD, som jo har Nic. Christiansen som importør af mærkets personbiler. Så tre mærker under én RSA-hat – det er mange bolde i luften på én gang, Steffen Vilstrup.
-
Redaktionel chef for Motor-magasinet stopper
Redaktør Flemming Haslund er med egne ord blevet "indhentet af sin dåbsattest" og ønsker at stoppe på Motor-magasinet og dermed også i Nordiske Medier pr. 1. september. Flemming fortsætter ikke i job andre steder.
-
Råt for usødet: "Små elbiler – hvem kan levere til hvilken pris?"
Der er mange elbiler under 300.000 kr. på vej og de etablerede må sætte prisen efter både Tesla og Kina. Vi er på vej mod pitstop 2025 – her må politikerne sænke den værdimæssige afgift og indføre teknisk afgift, påpeger Rune Grøndahl, KPMG.
-
Brancheekspert: Brugtmarkedet i 2023 bliver vildt
Næsten 400.000 brugte biler vil blive solgt i 2023, og ikke kun nyere elbiler vil blive efterspurgte, mener Bilbasens analytiker Jan Lang.
-
Endnu en synskæde tilbyder lyntest af elbil-batterier
Dekra har udviklet en testmetode i samarbejde med et tysk universitet og kørt et pilotprojekt i bilbranchen.
-
Konkurser på stribe i februar i den danske autobranche
23 firmaer i den danske autobranche gok konkurs i februar. Se firmanavnene her, som bl.a. tæller to autolakerere.
-
Zenvo-grundlægger går – og starter nyt bilfirma
Troels Vollertsen har forladt den danske producent af superbiler, Zenvo, og vil nu starte et nyt bilfirma.
-
Red Bull-boss: Vores rivaler kommer stærkt tilbage
Red Bull nedtoner, at holdet skulle være langt stærkere end de øvrige hold, som en kører fra Mercedes mener
-
Audi, Ford og måske Porsche: Bilfabrikker gør comeback til Formel 1
Audi og Ford gør det. Og Porsche gør det måske... Mange bilfabrikker har annonceret udelukkende at ville producere el-biler. Men samtidig udtrykker flere og flere bilfabrikker interesse for Formel 1, der vil køre med hybridmotorer og dermed ikke ”rene
-
Diesel vs. el - diesel fortsat langt foran på det faktiske salg
Dieselkøretøjer fortsatte med at dominere varebilsmarkedet i EU i 2022, hvor de udgjorde 86 procent af registreringerne. De opladelige varebiler fordoblede næsten deres markedsandel fra 3 til 5.3 procent, fra 2021 til 2022. Se også de aktuelle danske salgstal.
-
Elbiler og tunneler er en giftig cocktail
Energistyrelsen anslår, at der vil være op mod 1 mio. elbiler på danske veje, når Femern-tunnelen åbner. De udgør et potentielt sikkerhedsproblem, mener eksperter
-
Ny servicechef hos Autocentralen: Vær ikke bange for at fejle
Henrik Dalskov, ny servicechef hos Autocentralen, stiller op med stærke holdninger til ledelse: - Folkene skal have det godt, og de skal ikke være bange for at lave en fejl.
-
Magnussen og Hülkenberg begraver strid: Vi er voksne nu
Kevin Magnussen og Nico Hülkenberg har lagt ordstrid, der fandt sted foran rullende kameraer i 2017, bag sig