8 hacks der giver flere bilkunder

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Bilkunderne er online - er du? - her er 8 tiltag, du kan sætte strøm til med det samme:

Med få kneb, kan du fange bilkundernes opmærksomhed online og få dem ned i din bilforretning - det handlede Biltorvets Årsdag 22. maj om. Her får du 8 effektive tricks, du kan gå i gang med i dag:

1) Udnyt Googles muligheder
Hvis ikke du allerede bruger det, så kom i gang med Google Adwords. Her kan du fiske efter kunder via Google – 98 procent af alle søgninger foregår på Google.

2) Brug lokal SEO
Søgemaskineoptimering kaldes SEO og her søger Google altid at gøre søgeresultater så relevante som muligt for brugere. Det kan udnyttes ved at optimere de målgrupper, som man bruger til kampagner, så de kun bliver vist til folk i lokalområdet. Google vægter nemlig det lokale højt.

3) Benyt remarketing
Remarketing, betyder, at du følger dine besøgende på andre websites igen og igen. Det koste kun noget, når folk klikker på dit banner. Det holder fast i dine kunder og holder din forretning i ”top of mind,” altså øverst i hukommelsen.

4) Ny funktion: Stjæl kunder fra naboen
Med en såkaldt Custom intent-målgruppe, kan du i Google Adwords under Audience vælge at din kampagne skal vises for kunder, som har besøgt en bestemt webside. Du kan altså målrette annoncering mod dine konkurrenters besøgende. 

5) Udfyld Google My Business
Når folk søger på fx brugtvognsforhandler, kan du blive vist som den første i søgeresultaterne, blot ved at udfylde data om din forretning på Google My Business. Det er vigtigt at udfylde så meget som overhovedet muligt.

6) Målret Facebook
I facebook kan du målrette annoncer meget præcist. Du kan fx finde folk, som lige har fået børn, og derfor har brug for en større bil, eller målrette direkte på bilkøbere. Desuden kan du afgrænse målgruppen geografisk.

7) Lær forskellen på Display og Search
Display er et fællesnavn for bannere, videoer mv. og her kender du ikke dine kunder, og dine kunder aner ikke, at de har et behov for en ny bil. Når du køber søgeord, kaldes det Search, og her ved du, hvad folk søger på, og ved fx, at de har behov for en bil.

8) Mål på din indsats
Når du skyder penge i annoncering, er det vigtigt at måle på, om det giver succes. Via Google Analytics kan du spore fx om folk bruger din kontaktformularer på websiden, hvor de klikker, hvor længe de er på siden og en række andre ting, så du kan justere enten strategi eller din webside.

læs mere på biltorvet.as her


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.093