Nu skal der turbo på brugtbilssalget
Biltorvet A/s iværksætter gigantisk digitalt fremstød i smart bannerkampagne sammen med bilforhandlere.
Nu skal der gang i brugtbilssalget i Danmark. Biltorvet.dk sætter alle hestekræfterne ind på at iværksætte stor internet-reklamekampagne.
”Al den opsamlede digitale erfaring og specialviden omkring internettet, websider og søgemaskiner vil blive udnyttet maksimalt, for at nå ud til så mange som mulige potentielle kunder,” lover Peter Larsen, COO, Biltorvet A/S.
Det betyder, at annoncerne på biltorvet.dk vil flyde over på resten af internettet – de brugte biler vil nemlig blive vist på alle de store og mest populære websider i Danmark via bannerreklamer. Konceptet er, at forhandlerne køber sig ind på bannerreklamerne og dermed får de vist deres biler langt ud over biltorvet.dk.
Bilkunder er digitale
”Det er ikke en generel brugtvognskampagne, men en kampagne målrettet biler fra de forhandlere, som er med i kampagnen, så de får fuld valuta for deres investering,” siger Peter Larsen.
Hvorfor nu det? Jo, fordi bilkunderne i dag er digitale. Statistikkerne viser, at knap 70 procent af bilkunderne i dag kun besøger en-to bilforhandlere, før de køber en bil. Det skyldes, at de researcher hjemmefra via internettet. 95 procent af bilkøbere bruger tid online til research og de bruger i snit 8 timer og 42 minutter på det. Det er i de rørte vande, at forhandlerne kan fiske kunderne.
”Vi gør det med bannerreklamer, som indtil nu har været forbeholdt de få og oftest benyttet af importørerne i forbindelse med nye biler. Men når branchen slår sig sammen i Biltorvet kan vi sammen løfte niveauet til fælles glæde for hele branchen,” forsikrer Peter Larsen.
Smarte bannere med retargeting
Konkret vises salgsbiler fra biltorvet.dk i bannere på alle de store websider i Danmark. Der vises ikke alle biler, men kun de salgsbiler, som er med i kampagnen – på en meget smart metode, der kaldes retargeting.
Som skitsen herunder viser, går retargeting ud på, at den enkelte bruger får vist biler i bannere, som han har set på biltorvet.dk.
”Vi er altså i stand til at registrere brugerens færden, og følge med ham på den videre rejse på nettet. Her viser vi de biler, han så på biltorvet.dk i bannere. Det sikrer, at brugeren kun får vist relevante biler. Når han klikker på bilen i banneret, bliver han ført tilbage til biltorvet.dk eller forhandlerens hjemmeside. Først når det sker, bliver de faktureret for et klik,” uddyber Peter Larsen.
Fordelen ved at købe bannere gennem Biltorvets kampagne er mange. For det første er det en teknik, som Biltorvets team har helt styr på. Samtidigt kan bannerne fås til en god pris, fordi branchen sammen køber så massivt ind. Biltorvet.dk har derudover en masse daglige brugere som kan indgå i kampagnen – altså som kan retarges.
”Som udgangspunkt er det no cure - no pay. Det vil sige, at forhandlerne kun betaler for det antal gange potentielle kunder klikker på bannerreklamen med deres biler. Det syntes vi er mest fair,” siger Peter Larsen.
Forhandlere, som er interesseret i at være med i kampagnen, skal blot kontakte salgskonsulent André Aarestrup, aa@biltorvet.dk, 29 33 05 91 eller ringe på hovednummeret 88 82 62 60.