Bæstet fra Michigan – Ford Mustang GT

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Ford Mustang er blevet forfinet med et facelift – køreegenskaberne er skarpere, V8’eren lyder bedre og har flere kræfter, og bare rolig: Mustang er stadig et rigtigt bæst.

V8’eren knurrer, mens vi glider gennem tusmørket. Regndråber drypper sporadisk på forruden og gør asfalten våd, som det sidste lys siver, og mørket vinder overherredømmet. Temperaturen er på den gale side af otte grader – ikke den optimale cocktail med 275 mm brede Michelin Pilot Sport Plus 4 bagdæk og 450 hestekræfter. Slet ikke på sydfranske bjergveje, hvor det ene sving afløses af det næste, og hvor hvert sving snævres ind, eller også kommer der en modkørende, slidt og osende Renault rundt om hjørnet med hvinene dæk.

Far jeg skal kaste op - i en Kia Stinger med 370 hk

Vi er kommet for sent afsted, fordi vi har brugt hele eftermiddagen på at lave de billeder, du ser her, så der skal indhentes tid. Jeg forsøger at blive dus med den faceliftede Mustang GT. Heldigvis har Fords amerikanske ingeniører tilført nogle få, men effektfulde opgraderinger til ikonet, som gør den mere omgængelig. Først og fremmest er der motoren, der stadig er på fem liter, men som nu yder 450 hk ved 7.000 omdrejninger i stedet for 421. Alene at få så meget masse til at rotere så hurtigt i en serieproduceret bil, skal Ford have respekt for, for V8’eren er skarp på gassen, roterer villigt, og mangler aldrig kræfter.

Man har arbejdet med lyden, der ifølge Ford-folkene hidtil har lydt amputeret i den europæiske version med alle vores regler. Sådan er det ikke længere, for udstødningen har nu et spjæld, der åbner op for decibel’erne, når Mustang er stillet i Sport+. Tænd motoren, og der vælter V8-bulder ud af de fire orgelpiber, men giv den kniven, og den mekaniske symfoni forvandler sig til en skarp knurren, når de otte stempler pisker op og ned. Det er fedt og oprigtigt i en tid, hvor flere bilproducenter har kunstig forstærkning af motorlyden.

Europæiske dansetrin
Køremæssigt er den største ændring, at Mustang nu kan tilkøbes med Magneride-støddæmpere, som koster 35.085 kroner ekstra. Det er særlige støddæmpere, som er fyldt med en olie med jernpartikler, og via særlige magneter kan ...

Resten af anmeldelsen.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.095