Forrygende Nytårskure

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Tal fra bilsalgsprogrammet AutoDesktop viser voldsom stigning i aktiviteten ude hos bilforretningerne i årets første to weekender. Det skyldes ikke kun flere kunder, men også at bilforretningerne er blevet mere digitale.

Traditionen tro, var der vældigt travlt ude hos forhandlerne i årets første to weekender, hvor mange bilforhandlere afholdte den traditionsrige Nytårskur med masser af gode tilbud. I bilsalgsprogrammet.

Det er interessant, fordi det giver en indikation af hvordan resten af bilsalgs året kommer til at køre. Og det lader til, at det ikke kommer til at hænge i bremserne. 

I bilsalgsprogrammet AutoDesktop blev der således målt 79 procent mere aktivitet i den første weekend af 2018 sammenlignet med samme weekend i 2017.

Nærlæser man tallene kan man blandt andet se, at antallet af prøvekørsler steg med 78 procent, mens salget af nye biler steg med 82 procent og brugte med 52 procent set i forhold til første weekend sidste år.

”Vi oplevede mere run på end 2017,” istemmer Kim Mølgaard, Filialdirektør hos Terminalen Odense S, der bliver bakket op af Autohuset Vestergaard i Kolding:

”Det er også oplevelsen fra Kolding,” oplyser Glen Voss, Filialchef.

Flere er digitale
En del af den øgede aktivitet skyldes dog ganske enkelt, at flere bruger AutoDesktop. I forhold til sidste års første weekend var der 33 procent flere brugere på AutoDesktop.

Renset for det, viser tallene dog stadig, at der var travlt ved skrivebordene i bilhusene. Forretningssteder, der bruger AutoDesktop, havde i gennemsnit 50 procent mere aktivitet i den første weekend af 2018 sammenlignet med samme weekend i 2017.

Det samme billede tegner sig for den anden weekend i året.

Her var der 74 procent mere aktivitet sammenlignet med samme weekend i 2017. Det skyldes bl.a. 23 procent flere forretningssteder og 45 procent flere brugere på AutoDesktop, men også mere aktivitet pr. forretningssted.

Forhandlere, der bruger AutoDesktop, har i gennemsnit oplevet 41 procent mere aktivitet i den anden weekend af 2018 sammenlignet med samme weekend i 2017.

Mest tryk i starten
Hvilken weekend havde så mest tryk på? Her viser tallene, at det stadig er årets første weekend, der er den travleste.

Forhandlere, der bruger AutoDesktop, har i gennemsnit oplevet 52 procent mere aktivitet i den første weekend af 2018 sammenlignet med anden weekend i 2018.

AutoDesktop havde i øvrigt dobbelt så meget aktivitet i 2017 som i 2016, så på to år er aktiviteten i AutoDesktop næsten firdoblet.

”Tallene viser en markant fremgang fra 2017 til 2018 på alle hylder. Flere og flere har set fordelene ved at digitalisere bilsalget. Det giver fx færre fejl og en hurtigere arbejdsgang, og så har man overblik over hele sin forretning,” pointerer direktør Claus Nyboe fra Biltorvet A/S, der står bag programmet AutoDesktop. Den meget ekstra trafik gjorde, at Biltorvet indførte et nyt tiltag.

”Som konsekvens af den store opbakning vi oplevede i AutoDesktop, holdte supportafdelingen weekendåbent. Det er en service, vi undersøger om vi med fordel kan indføre permanent,” siger han.

 

Faktaboks:

AutoDesktop 

  • Digital platform til salg af biler og eftermarkedsydelser
  • Binder forretningen sammen på salg og eftermarked
  • Sikrer integration mellem DMS og diverse processer
  • Integrationer til importører og finansierings- og forsikringsydelser til kunden.
  • Tilkøbsmoduler til indsamling af samtykker (Samtykke.Net) og genberegning af afgift (L4) og dækhotel.
  • Tilhørende gratis app til iOS og Android. Indsaml samtykker og lav køresedler på mobilen – helt uden papirer.

 

Med venlig hilsen

Biltorvet A/S


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.106