23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Sådan fik værksted omsætning på 1.800.000 kr. ved at bruge Digitalservicebog.dk

Digitaliseringen har ramt bilbranchen, og mens nogle kæmper stædigt imod, er der andre, som formår at drage nytte af de teknologiske fremskridt og bygge vejen for fremtiden.

Det gælder om at forenkle afstanden mellem værksted og kunden, men samtidig tilbyde løsninger der er enkle i designet, nemme at bruge og lette at forstå.

Digital Servicebog gik i luften i 2015, med det formål at samle alle servicebøger i ét system - på den måde kan både bilejere, producenter og mekanikere have al dokumentation til gengængelig.

Udover at systemet kan bruges af alle, kan værkstederne tilkøbe et modul, der hjælper med at holde styr på kundens behov. Det betyder, at når det er tid til service indkaldes bilejeren automatisk via den digitale løsning og skal således ikke bruge unødig energi på at huske på det.

Men det er ikke kun service kunden indkaldels til - det kan bruges til alt, syn, tandrem, olieskift, rustkontrol, undervognsbehandlig mm, eller "meget aktuelt" hjulskift.

En af de værksteder der har brugt Digitalservicebog siden lancering i 2015 er Car-Center med afdelinger i Næstved og Nykøbing F., - og her har man på de sidste 12 måneder fået omsætning via Digitalservicebog på over 1.800.000 kr, blot ved at lave service og skrive hvornår bilen skal ind igen, (Lige som at lave et stempel i en gammel servicebog, og lave en smørreseddel) - bare digitalt - kunden modtager helt automatisk en sms om at det er tid til service, syn, tandrem, hjulskift mm.. og kan bestille tid dirkete på værksted. - se mange flere referencer på: https://digitalservicebog.dk/bookonline/

Bilejerne er på nettte og det skal vi også være siger værkstedschef Johnny Pedersen fra Car-Center, det er ekstra god kunde service at kunden ved at vi holder styr på deres bil, og at vi helt automatisk sender en sms når det er tid til vækstedsbesøg - det er både god kunde service og en ekstra omsætning.

I dag forgår det meste på nettet, så det er helt naturligt at vi har bygget denne del ind i vores servicebog, og forneklet processen med at servicebog og smørreseddel, men den åbenlyse ekstra omsætning værkstederne får ved at deres kunder kommer igen er den største gevinst., mange værksteder/forhandlere bruger rigtigt mange penge på reklamer, for at tiltrække nye kunder - men regner blot med at "vores kunder kommer altid igen" - man glemmer at 2/3 starter med at søge på nettet, og 1/3 besøger virksomhedens hjemmeside uden for åbningstiden, siger Martin Jensen fra Digitalservicebog.

Hvorfor sender tandlægen SMS til kunden?...
• For at se på deres tænder – eller for at yde god kundeservice?

Når et værksted bruger Digital-servicebook.com kan de helt automatisk sende SMS til deres kunder…
• Er det for at se på bilen – eller for at yde god kundeservice?

  • Kommer 2 kunder igen, så er Digital-servicebook.com tjent hjem..
  • Kommer 2 kunder igen - hverdag, så er det en omsætning på min. 1.800.000 kr

Det er både god kundeservice, og en fantastisk indtjening..

Fremtiden ser lys ud for Digital Servicebog, der netop er blevet nomineret til årets tiltag. Virksomheden er lige nu er godt på vej udover Danmarks grænser, Sverige og Norge bruger også systemet, samt Finland, Holland, UK, og Irland er på vej, og med over 250.000.000 amerikanske biler på vej ind i systemet går udviklingen stærkt. Desuden er ambitionen at entrere samtlige brancher, hvor der er nummerplader og servicebehov.

FAKTABOKS
Digital Servicebog er stiftet og ejet af de tre udlærte mekanikere, der alle har solid erfaring fra bilbranchen Virksomheden gik i luften i november 2015 og har vokset eksplosivt siden.
Digital Servicebog forhindrer fusk med bilens dokumentation, forebygger glemt service, skaber værdi for bilejeren ved køb og salg og sparrer værkstederne en masse tid. Læs mere på: www.digitalservicebog.dk

Digital Servicebook
Vordingborgvej 79
4700 Næstved
Næstved Kommune
Danmark
CVR nummer: DK36726350
P nummer: 1020358382

Send til en kollega

0.063