Glasurit samlede branchen til en farverig fejring af papegøjen og RCC
Glasurit samlede 250 branchefolk fra hele Norden til en festlig og faglig fejring i Göteborg. Dagen markerede 100 år med papegøjen og 10 år med RCC – med produktnyheder, leverandørudstillinger, tatoveringer og gallamiddag med udsigt. En farverig dag, der satte innovation og fællesskab i centrum.
Den 29. august dannede Refinish Competence Center (RCC) i Göteborg ramme om en festlig begivenhed, hvor Glasurit inviterede omkring 250 deltagere fra hele Norden - Sverige, Norge, Danmark og Finland - til at fejre to markante jubilæer: 100 år med den ikoniske Glasurit-papegøje og 10 år med RCC.
Arrangementet var spækket med fagligt netværk, inspirerende produktdemonstrationer og leverandørudstillinger. Et af dagens højdepunkter var introduktionen af den automatiske blandemaskine Alfa CR6, som vakte begejstring med sin præcision og effektivitet. Og naturligvis blev der serveret en festlig fødselsdagskage - for en fejring uden kage er ikke en rigtig fejring.
“Vi ønskede at skabe en dag, hvor kunder, leverandører og vores eget team kunne mødes, dele erfaringer og inspirere hinanden - alt sammen i en uformel og festlig ramme,” siger Michael Wiborg, Nordic Marketing and Sustainability Manager hos Glasurit.
Innovation og produktnyheder i fokus
Hele eftermiddagen kunne gæsterne udforske Glasurits nyeste teknologier. Ud over Alfa CR6 blev der præsenteret en ny, lynhurtig våd-i-våd fylder samt en avanceret AR-baseret lakeringssimulator.
“Det var den perfekte anledning til at fremvise vores nyeste digitale løsninger og den nye fylder, som vi har store forventninger til,” fortæller Michael Wiborg.
Et dobbelt jubilæum – 100 år med papegøjen og 10 år med RCC
Siden 1925 har Glasurits papegøje været et centralt symbol for brandet. At dens 100-års jubilæum faldt sammen med RCC’s 10-årsdag gjorde begivenheden ekstra særlig. RCC fungerer i dag som et samlingspunkt for autolakerere fra hele Norden, hvor der deles viden og afprøves nye metoder.
“Her kan vores kunder prøve, teste og få succes sammen med vores dygtige teknikere. Det er sådan, vi styrker branchen - ved at dele og opbygge viden sammen,” siger Michael.
Leverandørsamarbejde i fælles retning
I det store udstillingstelt præsenterede otte leverandører - SATA, Anest Iwata, 3M, Norton, Hagmans, IRT/Hedson, Mirka og Scangrip - deres nyeste løsninger. Fra sprøjtepistoler og slibematerialer til IR-teknologi og arbejdsbelysning - alt med fokus på effektivitet og bæredygtighed.
“En kæmpestor tak til alle vores leverandører, som bidrog til at gøre dagen udbytterig og inspirerende for vores gæster,” understreger Michael.
Papegøjen som tatovering
En af dagens mest populære indslag var en tatoveringsstation, hvor mange gæster fik en papegøje tatoveret - enten midlertidigt eller permanent.
“At få et brand tatoveret er det ultimative udtryk for loyalitet og passion. Men papegøjen er også bare et smukt motiv,” siger Michael med et smil.
En festlig afslutning i Göteborg
Efter dagens program fortsatte festlighederne på World of Volvo, hvor gæsterne mingled blandt udstillingerne, inden turen gik videre til en gallamiddag på Ceno On Top - med spektakulær udsigt over Göteborgs skyline.
Flere deltagere beskrev aftenen som “farverig og på højeste niveau”, og stemningen var præget af glæde og begejstring.
Glasurits taknemmelighed
“Det er et privilegium at skabe rammerne for branchens mødesteder. En kæmpe tak til alle, der deltog og gjorde dagen til en succes. Denne fejring er i lige så høj grad en hyldest til vores kunder – uden jer havde vi ikke haft noget at fejre,” siger Michael Wiborg.
Glasurit ser allerede frem til næste gang branchen samles: “Vi fortsætter med at gøre branchen farverig – sammen med jer.”