Stenhøj udvider produktsortiment: Tilbyder nu også produktserie til nye typer kunder
Bradbury by Stenhøj. Det er navnet på Stenhøjs helt nye produktserie, som henvender sig til værksteder, der er mere prisfokuserede og vægter omkostninger over levetid. Den nye serie ændrer dog ikke ved Stenhøjs primære fokus på premium-produkter, hvor kvalitet og den langsigtede investering er i centrum.
Fremover kommer Stenhøjs produktsortiment også til at bestå af en helt ny produktserie, som passer ind på mindre værksteder, nystartede værksteder og hobbyværksteder, hvor prisen ofte vejer tungere end kvaliteten.
I første omgang omfatter den nye serie 18 produkter inden for lifte, dækmaskiner, afbalanceringsmaskiner og kompressorer. Produkterne er ikke premium, som Stenhøjs klassiske serier, men rimer i stedet på nye markedstendenser, som man også oplever hos Stenhøj.
”Markedet udvikler sig hele tiden, og vi ser en stigende efterspørgsel efter mere prisbevidste løsninger. Derfor lancerer vi en ny produktserie, der passer til dette segment, men vores primære fokus forbliver på premium-produkter, som langt de fleste af vores kunder efterspørger, fordi de sikrer høj driftssikkerhed og en god investering på den lange bane," siger Claus Dilling, Country Manager hos Stenhøj DK.
Bradbury by Stenhøj produceres på koncernens egen fabrik i Kina. Produkterne er udviklet til mid-entry segmentet og tilbyder en fornuftig kvalitet og driftssikkerhed til prisen.
"Det er vigtigt at understrege, at Bradbury by Stenhøj leverer gode produkter til prisen, men det er lige så vigtigt at slå fast, at de ikke kan sammenlignes med vores premium-produkter, hvor kunderne får alle de klassiske fordele ved at vælge markedets bedste kvalitet," siger Claus Dilling.
Sætter scenen over for konkurrenter
Stenhøj Danmark fokuserer fortsat på rådgivning og salg af premium-produkter som Autopstenhoj
og Corghi. Bradbury by Stenhøj samler virksomhedens private label-produkter i én serie, der primært sælges via grossister og online for at imødekomme kunder, der prioriterer pris over premium-kvalitet.
Med den nye produktserie ønsker Stenhøj således også at understrege, at kvalitet og driftssikkerhed har en pris.
”Vi oplever i stigende grad, at konkurrenter, der tilbyder billigere low- og mid-entry produkter fra eksempelvis Asien, forsøger at positionere sig på samme niveau som vores topbrands i premium-segmentet. Den opfattelse vil vi gerne gøre op med. Derfor lancerer vi nu Bradbury by Stenhøj – et mid produkt til de kunder, der prioriterer pris over levetid. Det gør vi både for at imødekomme nye kunder med andre behov og for at sikre, at vores premium-kunder fortsat får de bedste produkter på markedet,” siger Claus Dilling og tilføjer:
”Der er nu engang stor forskel på levetid, driftssikkerhed, kvalitet og brugervenlighed mellem et premium-kvalitetsbrand og et billigere alternativ.”
Fra maj bliver det muligt at bestille produkter fra Bradbury by Stenhøj. I første fase introducerer Stenhøj 18 produkter, men sortimentet bliver løbende udvidet for at kunne tilbyde endnu flere løsninger til midtersegmentet.