23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Genfremstillede produkter: DENSOs engagement i en bæredygtig fremtid

DENSO ønsker som førende producent af originaludstyr til bilproducenter globalt at bidrage til en CO2-neutral fremtid, og virksomhedens genfremstillede produkter er et vigtigt element i denne overordnede målsætning.

I dette interview talte Fatiha Laauich, Strategic Marketing Communications Manager for DENSO Aftermarket Europe, med Kazuyuki Kito, repræsentant for DENSO REMANs tekniske afdeling i Japan, om DENSOs engagement i en bæredygtig fremtid gennem sine REMAN-aktiviteter. 


Fatiha Laauich (FL): Hvordan engagerer DENSO sig i bæredygtighed, og hvordan passer genfremstillede produkter ind i denne vision? 
Kazuyuki Kito (KK): Selvom nogle stadig stiller spørgsmålstegn ved processens gyldighed, er de miljømæssige fordele ikke til at komme uden om. Den primære fordel er den betydelige reduktion af CO2-emissioner sammenlignet med fremstilling af nye produkter fra råvarer. Tallene varierer, afhængigt af den del der produceres, men CO2-besparelsen er typisk omkring 40 %, hvilket er en væsentlig gevinst, og som i høj grad opnås, fordi kernen kan genbruges, selvom den skal gennemgå en form for renovering. 
  
FL: Hvordan sikrer DENSO ​​de genfremstillede produkters kvalitet og pålidelighed? 
KK: Bekymringer over ​​de genfremstillede produkters kvalitet kan hurtigt manes i jorden, idet der i hele produktionsprocessen foretages test af produkternes egenskaber, hvilket sikrer, at både kvaliteten og pålideligheden er fuldt verificeret. Men fordi nogle af elementerne i enheden er genanvendt, er garantien på en genfremstillet del naturligvis mindre end for en helt ny version. 


FL: Hvad er de største udfordringer i genfremstillingsprocessen? 
KK: Selvom kvaliteten og de miljømæssige fordele ikke er til at tage fejl af, er en af ​​ulemperne ved genfremstilling den tid, det tager at producere delene. Dette skyldes, at processen både omfatter at indkøbe den kerneenhed, der skal genfremstilles, samt at foretage de yderligere trin med at skille enheden ad og afgøre, om nogle dele kan genbruges, hvilket naturligvis tager betydeligt længere tid end blot at producere en ny enhed. Dette er dog kun et logistisk problem for DENSO, så det har ingen reel indvirkning for kunden. 


FL: Hvordan håndterer DENSO logistikken i forhold til indkøb af kerneenheder? 
KK: At indkøbe kerneenheder til genfremstilling er ofte en udfordring, fordi det afhænger af tilgængeligheden såvel som deres tilstand. Så det er forståeligt nok generelt nemmere at finde kernen for populære køretøjsapplikationer, der er bygget i stort antal, end det er for mere usædvanlige, hvor det i langt højere grad afhænger af ​​returneringen af ​​den originale del, der udskiftes. 
 
 
FL: Hvem er DENSOs primære kunder for genfremstillede produkter? 
KK: Selvom køretøjsejere får de ultimative fordele af DENSOs genfremstillede komponenter, er virksomhedens kunder primært engros-distributører, der leverer reservedele til værksteder, som servicerer og reparerer køretøjer dagligt. Afhængigt af det produkt, der genfremstilles, udføres processen enten af ​​DENSO direkte eller for nogle dieselprodukter f.eks. gennem DENSO Service Repair Network, som er et netværk af uafhængige dieselspecialister i hele Europa, som er uddannet og autoriserede af DENSO til at udføre diagnostik, service og reparation efter DENSO-standarder. 


FL: Hvordan bidrager genfremstilling til en bæredygtig fremtid? 
KK: Verden har generelt en større bevidsthed om behovet for at genanvende produkter og reducere produktionen af ​​drivhusgasser for at sikre en bæredygtig fremtid, og genfremstilling af bilkomponenter er klart en aktivitet, der understøtter dette. DENSOs mål er at opnå en cirkulær økonomi, hvor så meget af det producerede som muligt genbruges, og det, der produceres, produceres CO2-neutralt. 

Denne målsætning vil fortsætte på længere sigt, men med det globale skift fra forbrændingsmotorer til elektriske drivmidler, vil visse produkter såsom startere og generatorer begynde at blive sværere at skaffe, da antallet af kerneenheder, der kan reddes, begynder at falde. 


FL: Har nogle stadig forbehold over for genfremstillede produkter? 
KK: Med de samlede fordele, der er ved genfremstillede produkter, som omfatter deres miljømæssige egenskaber samt ydeevne og pålidelighed, er det en skam, at nogle stadig opfatter disse produkter som en "billig" mulighed snarere end et positivt bidrag til planetens sundhed og en omkostningseffektiv og pålidelig reparationsløsning. 


FL: Tak for dine svar, Kazuyuki Kito. Vi glæder os til at se flere tiltag til genfremstilling og reparation hos DENSO, som vil bidrage til at bygge en grønnere fremtid! 


Besøg: https://www.denso-am.eu/sustainability for at få mere at vide om DENSOs sortiment af genfremstillede produkter eller det komplette eftermarkedsprogram 
 

DENSO Europe B.V.
Hogeweyselaan 165
1382 JL Weesp
Netherlands

Kontaktperson

Rune Bargholz Molt Wengel
Sales Executive Nordics
+45 31535444 r.wengel@eu.denso.com

Send til en kollega

0.031