23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Ny løsning forenkler selvbetjening og afhentning af lånebiler

• Værkstedskunder kan tjekke ind og afhente en lånebil hurtigt og effektivt via digital selvbetjening. • Brugerne kan indtaste oplysninger om kørekort, lejeanmodning og check-in på deres egen enhed hjemmefra. • Reducerer lange køer og mindsker administrationen for kundemodtagere og eftermarkedspersonale. • Lejereservationer kan administreres via et brugervenligt aftaleværktøj.

Processen for kunder, der skal hente og aflevere lånebiler, er blevet meget forenklet takket være et nyt samarbejde mellem Tjekvik og RentLog. De to virksomheder har skabt en ny løsning, der gør det muligt for forhandlere at eliminere kø, give kunderne en problemfri digital rejse og reducere de administrative rutineopgaver for servicemedarbejdere.

Den nye løsning har været i pilotdrift med succes siden maj 2023. Mads Nielsen fra Kjærsgaard Auto A/S i Aalborg siger: "Vi har haft Tjekviks selvbetjeningsløsning i vores bilhus i 3 år, og for nylig blev vi RentLog-integrationspilot. Det har ændret vores hverdag! Vi kan nu tilbyde en sammenhængende digital rejse til alle vores kunder, også dem, der har brug for en erstatningsbil, hvilket udgør 50-60% af vores kundebase. Vores kunder har den fordel, at de kan bekræfte deres lejebil og værkstedsbesøg hjemmefra. Derudover kan de hurtigt aflevere deres bil og afhente lejebilen, hvilket minimerer den tid, de bruger på værkstedet. Vores end-to-end selvbetjeningsproces reducerer personalets arbejdsbyrde, forenkler de administrative opgaver og mindsker presset på eftermarkedet. Derudover giver det vores kundeteam mulighed for at planlægge på forhånd, hvilket gør lejeprocessen mere effektiv og eliminerer morgenstress. Jeg kan varmt anbefale denne innovative løsning fra Tjekvik og RentLog!"

Tjekvik, udvikler af intelligente selvbetjeningsteknologier til forhandlernes eftersalg, og RentLog der udvikler digitale lejebilsløsninger, har arbejdet tæt sammen om at bringe den nye løsning til markedet. 

 Kunder, der har booket en lånebil i forbindelse med en service eller reparation, kan nu tilføje deres oplysninger og uploade et billede af deres kørekort online via Tjekviks eksisterende digitale check-in-løsning, som nu integreres med RentLogs udlejningsplatform. Kunderne kan gennemføre disse trin hjemmefra.    

Når kunderne ankommer til forhandleren, kan de anvende Tjekvik-kiosken til at underskrive deres leje- og forsikringsaftale og hente bilnøglerne via de indbyggede sikre nøgleskabe. Kiosken viser placeringen af og detaljerne om lånebilen og giver kunderne mulighed for at flytte ejendele over fra deres egen bil. Kunderne kan derefter fortsætte med at tjekke deres egen bil ind via kiosken, fremhæve dens placering og aflevere deres nøgler. Når kunderne kommer tilbage, kan de bruge kiosken til at give feedback, aflevere nøglerne til lånebilen og tjekke ud. 

Ved at integrere digital check-in med afhentning af lånebilen har forhandlerne flere muligheder for at give deres kunder en problemfri selvbetjeningsoplevelse. "Hele processen kan reducere lange køer hos forhandlerne, især i spidsbelastningsperioder, for at forbedre den samlede kunderejse," forklarer Michal Zarychta, produktchef hos Tjekvik. 

 "Vi hjælper også servicerådgiverne. I stedet for at gennemgå udlejningspapirer, tjekke biler ind og vise kunder ud til lånebiler, kan de i stedet bruge mere tid på de kunder, der har brug for ekstra assistance."   

Tjekviks digitale kontaktpunkter, som indeholder Rentlog udlejnings software, kan integreres problemfrit med eksisterende forhandlersystemer (DMS). Alle udlejningsbookinger præsenteres sammen med de tilsvarende aftaler i Tjekvik Aftaleoverblik, et intuitivt værktøj, der giver servicerådgiverne et overblik over aftaler og køretøjsstatus. 

Skaber nye muligheder for mersalg 

Forhandlerne kan også bruge Tjekviks digitale check-in-løsning til at promovere relevante produkter og tjenester, såsom sæsonspecifikke dæk, airconditiontjek og serviceplaner. Da mange kunder er mere komfortable med at vælge sådanne ting på deres egne betingelser, tager funktionen presset af servicerådgiverne og gør det muligt for forhandlerne at skabe yderligere indtægter. 

Tjekvik | Autoinnovation ApS
Kronprinsessegade 6, st.
1306 København K
Københavns Kommune
Danmark
CVR nummer: DK37211192

Kontaktperson

Send til en kollega

0.062