23948sdkhjf
Del siden
Annonce

DENSO, ADAS og eftermarkedet

Som verdens næststørste leverandør af dele og systemer har DENSO evnen til at påvirke og udvikle løsninger, der imødegår samfundets største behov. At støtte fred og trivsel i samfundet har høj prioritet for DENSO, og det afspejles i virksomhedens fremtidige strategi samt dens produkt- og servicetilbud.

Sideløbende med DENSOs anerkendte udvalg af bilkomponenter af høj kvalitet til brug i både originalt udstyr (OE) og på eftermarkedet har virksomhedens fremtidige teknologiudviklingsmål fokus på at skabe større ro i sindet på tværs af alle samfundsområder.

Ro i sindet er en af DENSOs tre centrale globale udviklingssøjler forud for 2030 ud over miljøstøtte og at inspirere andre ved at gøre en forskel.

Hvad er ADAS?

Avancerede førerassistentsystemer (ADAS) er designet til at forbedre sikkerheden for personerne i bilen og fremme bedre kørsel. ADAS-teknologien er baseret på sensorer, der er forbundet til internettet, og den hjælper med at undgå kollisioner og ulykker ved at advare chaufførerne om potentielle problemer i realtid, implementere sikkerhedsforanstaltninger og i nogle tilfælde overtage kontrollen over køretøjet.

Det nuværende marked for ADAS kan stort set opdeles i to sektioner: kamera og radar. En af DENSO største kommende produktudviklinger er at gøre ADAS tilgængelig for eftermontering, ikke kun som udstyr til nye køretøjer.

„Trafikulykker er et globalt problem“, forklarede DENSO Europe, Pan European Strategic Marketing Manager, Fatiha Laauich. „Ved at reducere antallet af trafikulykker redder vi imidlertid ikke kun værdifulde liv, men giver også folk en ny grad af frihed, hvilket giver dem mulighed for at rejse trygt.

„At reducere trafikulykker er et fælles mål over hele verden. FN har fokus på at halvere antallet af globale trafikulykker inden 2030, mens EU og USA har fastsat lignende mål for 2050.

„DENSO arbejder på en tilgang, der tager højde for både dybden og bredden af opgaven. Definitionen af „dybde“ er den fulde udøvelse af avancerede teknologier, der gør det muligt for DENSO at gøre mobilitetsbrugerne mere sikre. Et eksempel på dette er, hvordan DENSO bruger AI-teknologi til at forudsige potentielle farer ved eksempelvis at registrere fodgængere på en ikke-distraherende måde, når der er dårlig sigtbarhed. I forbindelse med vejkryds med dårligt udsyn og andre situationer, hvor blinde vinkler udgør en trussel, giver V2X- og kortfunktioner desuden infrastrukturrelaterede oplysninger, som sammen med sensorinformation kan hjælpe med at forhindre mange ulykker.

“Bredde„ defineres som sikring af, at produkter og teknologier anvendes i så mange køretøjer som muligt, også på eftermarkedet. At forfølge dette mål vil kræve sikre produkter med det højeste niveau af kvalitet og pålidelighed til konkurrencedygtige priser.

„Siden 1990'erne har DENSO leveret avanceret sikkerhed og forskelligt ADAS-udstyr (OE) såsom LiDAR-enheder, millimeterbølgeradar og synssensorer. Introduktion af ADAS på eftermarkedet booster ikke kun dette forretningsområde, men gør også livreddende teknologi mere bredt tilgængelig, hvilket giver tillid og ro i sindet i stort omfang.

„Det er denne avancerede teknologi, der udligner konkurrencevilkårene mellem uafhængige værksteder og deres modparter i form af bilproducenternes franchiseforhandlere, hvilket gør det muligt for professionelle teknikere at få adgang til de teknisk mest avancerede køretøjsdele, hvilket øger kundernes tillid og loyalitet.“

 

DENSO Europe B.V.
Hogeweyselaan 165
1382 JL Weesp
Netherlands

Kontaktperson

Rune Bargholz Molt Wengel
Sales Executive Nordics
+45 31535444 r.wengel@eu.denso.com

Send til en kollega

0.078