23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Elektrisk køreglæde - brugtguide til Porsche Taycan

Taycan var et kæmpe sats for Porsche – kan man virkelig lave en køreglad elbil. Svaret er et rungende ja, men hvordan er det at være anden eller tredje ejer af en bil med et batteri til 400.000 kroner. Her afdækker vi alle problemerne.

Året var 2013, og storaktionærerne i VAG-gruppen kunne sidde i deres bayerske alpehytter og nulre deres snurbart, mens Tesla vandt hearts and minds over hele Europa med den revolutionerende og elektriske Model S. To år senere var Porsche klar med deres knuser af problemet. Mission E hed den, og Porsche lovede et 800 volts system, 500 kilometer NEDC-rækkevidde, 680 hestekræfter og 0 til 100 km/t på under 3,5 sekunder. Produktionsbilen, som vi kender som Taycan, var dårlig til at skelne fra Mission E, ej heller hvis man kigger på specifikationerne. Så skulle det da lige være, at Taycan Turbo S, som selvfølgelig ikke har en turbo, runder 100 km/t på bare 2,8 sekunder. Taycan er en imponerende bil på mange måder, og de gamle mænd med store overskæg var nok tilfreds med, at Porsche solgte dobbelt så mange Taycan’er som 718 Boxster og Cayman i 2021.

Fuld af børnesygdomme – brugttest af Audi e-tron

I dag har vi lånt en Porsche Taycan 4S Performance Plus fra 2020. Den har kørt 35.000 kilometer, og så er den til salg hos Dansk Turbo Teknik for 1.049.000 kroner.

Du kan læse hele guiden her

Biltorvet.dk
Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Kontaktperson

Send til en kollega

0.062