AutoBranchen Danmark: Stor tilslutning til bymøde på Bornholm
AutoBranchen Danmark inviterede alle Bornholmske forhandlere til bymøde d. 16. februar. Mødet var særdeles velbesøgt, og de Bornholmske forhandlere var mødt talstærkt op – faktisk var der kun én ferieramt.
Det politiske arbejde
Formand Hans-Jørgen Jørgensen lagde for og berettede om mange og gode møder med relevante ordførere og ministre på Christiansborg. Han kunne berette, at AutoBranchen Danmark er blevet mødt med stor forståelse for branchens problemer – særligt den store kompleksitet i registreringsafgiften. AutoBranchen Danmark fortsætter arbejdet med at sikre en mere gennemsigtig registreringsafgift.
Fragt til og fra solskinsøen
Problemet med fragtpriserne til Bornholm blev også rundet. Det har paradoksalt vist sig, at det koster mere for forhandleren at transportere en enkelt bil til Bornholm, end det koster at transportere en hel trailerfuld. AutoBranchen Danmark er i dialog med transportminister Hans Chr. Smidt om problematikken for at finde en løsning.
Samarbejde og forsikring
Som en del af mødet var det en fælles dialog om forholdet til forsikringsselskaberne. Det viste sig, at der var en bred enighed om, at oplevelsen af de forskellige forsikringsselskaber i høj grad afhang af hvilket forhold forhandlerne har til den enkelte taksatorer.
Der blev der også tid til, at chefkonsulent Jørgen Storm kunne fortælle om den fortsatte succes for AutoBranchen Danmark Forsikring. Der er for nuværende en samlet præmiesum på 100 millioner kroner. Dertil har medlemmerne indkasseret 17,7 millioner kroner på reparationer henvist gennem forsikringen.
Folkemødeplaner og nyt bladkoncept
Administrerende direktør, Jens Brendstrup kunne fortælle, at AutoBranchen Danmark følger op på succesen fra de sidste to år og igen deltager på Folkemødet. Her vil foreningen endnu engang slå et slag for medlemmernes mærkesager og kæmpe for mere gunstige vilkår for autobranchen. Programmet for debatter og events vil blive offentliggjort, når Folkemødet står for døren.
Sløret blev også løftet for det nye bladkoncept, AutoBranchen Danmark barsler med. Navnet på det nye blad bliver let genkendeligt – det hedder nemlig, som sin forgænger: ”Nyt fra AutoBranchen Danmark”. Her stopper lighederne dog også. I det nye magasin vil AutoBranchen Danmark orientere om juridiske, politiske og faglige emner med relevans for hele autobranchen. Bladet udkommer første gang 10. marts og vil blive sendt ud til alle medlemmer.