23948sdkhjf

Skoda Enyaq Coupe RS IV – ufrivilligt sjov

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet.dk

Enyaq Coupe RS er Skodas bud på en elektrisk GTI med en smart bagende, men vores test viser, at coupé-formen ødelægger det bedste ved Enyaq, og reelt er det kun farven, der er hurtig.

Skoda Enyaq er en rigtig vellykket elbil, og at den blev 2022’s mest solgte elbil er absolut velfortjent – hvis du holder dig fra varianten Coupé RS. RS er en slags GTI-betegnelse, Skoda bruger på deres hurtigste modeller, men det hurtigste ved vores testbil er farven – mamba green. Helt ærligt, hvornår har du sidst set en GTI med tromlebremser – prøver tjekkerne at være sjove?

Hvor blev det sporty af
Lad os starte med teknikken. Normalt kan du få Enyaq med baghjulstræk og op til 204 hestekræfter. Der findes også en dyrere variant med to elmotorer, firehjulstræk og i alt 265 hestekræfter. RS-versionen, som i Danmark kun fås i Coupé-version, har også firehjulstræk fra to elmotorer, men et par ekstra viklinger sikrer en samlet effekt på 299 hestekræfter.

Anmeldelse: Skoda Enyaq 60 – stadig den oplagte elbil til Familien Danmark

MEN – for der er et men, for det skriver Skoda selv. Den fulde effekt er et overboost, som kun er tilgængeligt i maksimalt 30 sekunder. Dernæst skal batteriets temperatur ligge mellem 23 og 50 grader, og batteriet skal være over 88 procent. Forestil dig lige, hvordan det ville gå på tredje omgang på en racerbane? Og det er til trods for, at Skoda selv anbefaler, at man kun lader til 80 procent, medmindre man skal ud på en længere tur. Ikke ligefrem sporty.

Læs hele anmeldelsen her


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet.dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet.dk

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.094