23948sdkhjf

Bilmarked i opbrud

| Medlemsnyhed | Indrykket af Dansk Splitleasing A/S

Bilmarkedet bliver elektrisk. Bilproducenterne udfaser forbrændingsmotorer, så kunderne om få år ikke står med noget valg. Leasing kan ifølge Dansk Splitleasing give nye kunder den time-out, som nogen har brug for på et marked i forandring.

Dansk Splitleasing har været på markedet længere end nogen anden aktør i den danske leasingbranche.

Firmaet er grundlagt af den siddende direktør Steen Eintoft, som med en baggrund i revision har skabt en virksomhed, der ikke bare leverer kendt leasingløsninger, men også har tilført markedet nye og enkle leasingformer, som fx splitleasing.

- Splitleasing er den administrativt mest enkle og mest oplagte model for det store publikum.

Det er til dem, som bruger bilen i deres arbejde og en smule privat.

Her splitter man regningen efter forbrug uden besværligt bøvl med skattemæssige værdiansættelser.

Det er en enkel og praktisk firmabilordning, siger direktør Steen Eintoft, Dansk Splitleasing, og fortsætter:

 - Men splitleasing er ikke slået igennem blandt de såkaldte storkunder, der holder fast i traditionelle firmabilordninger.

Splitleasing er stadig nyt, og det tager tid at gøre op med firmapolitikken.

Men mange er godt trætte af de udfordringer, de nemt løber ind skattemæssigt. Det slipper man for med splitleasing. 

Faldende bilsalg

Bilforhandlerne har netop opgjort status for bilsalget i 2022, og det ser ud til, at bilsalget vil ende på det laveste niveau siden 2009.

En del af forklaringen er, at bilfabrikkerne oplever begrænsniger i produktion og levering. Det har så til gengæld skubbet yderligere fart i elbilmarkedet, som mange bilfabrikker har satset stort på.

- Der er masser af biler derude, og selvom bilsalget er bremset op, så finder vi i Dansk Splitleasing hver uge præcis de biler – ofte BMW, Mercedes og Audi - som vores kunder ønsker på det kæmpestore tyske marked.

Kunderne kan her få den bil, de drømmer om. For mange er leasingvejen måske også en time-out midt i en tid, hvor bilbranchen har leveringsvanskeligheder og samtidig står midt i en grøn transformation, siger Steen Eintoft.

 Øget interesse for leasing

Danmarks høje bilafgifter er et vilkår, når man skal skrue en god forretning sammen indenfor leasing.

Steen Eintoft har været med længere ned nogen anden, og har indgående kendskab til de mange forskellige modeller for leasing, der er på markedet.

- De har alle som formål at give flere danskere adgang til de attraktive biler via almindelige lejeaftaler eller finansiel leasing.

I dag er bilmarkedet igang med en kolossalt nybrud, som skal udfase bensin- og dieselbiler, men markedet for leasing vil fortsætte, siger Steen Eintoft og uddyber:

- Grundlæggende gør det ikke den store forskel for os.

Vi vil fortsat være den del af markedet, som finder de efterspurgte biler til leasing, og det er den samme opgave for os, uanset om det er en elbil eller en dieselbil.

Elbiler har i en periode endnu en lavere registreringsafgift, og det betyder, at elbiler ofte leveres som spritnye modeller.

I Dansk Splitleasing ser Steen Eintoft og hans medarbejdere et marked i forandring.

Men de ser altså ikke noget i ændringerne på bilmarkedet, som fundamentalt vil udfordre leasingbranchen.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Dansk Splitleasing A/S

Bredevænget 5
4640 Faxe
Danmark
Dansk Splitleasing A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.141