23948sdkhjf

DENSO er med til at gøre Toyota og Subaru helt elektriske

| Medlemsnyhed | Indrykket af DENSO Europe B.V.

Produkter fra DENSO er med til at gøre Toyotas og Subarus nye bZ4X og SOLTERRA 100 % elektriske.


DENSO leverer helt afgørende elektrificeringskomponenter til Toyota og Subaru til deres spritnye bZ4X og SOLTERRA 100 % elektriske køretøjer, så de kan optimere brug af batterier til at køre endnu længere, oplade hurtigere og, allervigtigst, yde bedre.

VIGTIG BEMÆRKNING: DENSO Aftermarket er stolte af at dele deres tekniske viden og erfaring, men bemærk venligst, at den teknologi, der er nævnt i denne artikel, er OE-teknologi, som endnu ikke er tilgængelig i vores Aftermarket-udvalg.

DENSO er en førende producent af originale komponenter (OE) og leverandør af systemer. Deres nyligt udviklede produkter, der bruges i bZ4X og SOLTERRA, omfatter en strømsonde, der registrerer flowet af elektricitet enten ved opladning eller afladning af batteriet, og en elektrisk forsyningsenhed (ESU), der omfatter funktionerne til batteriopladning, omformning af elektrisk strøm og distribution af elektrisk strøm.

Med hensyn til varmestyring leverer DENSO også varmepumpesystemet, der trækker varme ud af luften og bruger det som varmekilde for køretøjets klimareguleringssystem og (kun for bZ4X) det strålevarmesystem, der opvarmer passagererne på underkroppen.

Andre produkter fra DENSO, som f.eks. sensorer, der overvåger batterispænding og temperatur, den eletroniske styreehed (ECU) til batteriovervågning, som overvåger batteristatus, og ECU for BEV (battery electric vehicle), der kombinerer sensoroplysninger for at kontrollere energiflow, findes alle på disse to modeller sammen med vekselrettere anvendt i eAxle, Blue Nexus Corporations køremoduler, til elbiler.

I BEV'er er batteriet den eneste energikilde, så ved minimering af den energi, der er nødvendig, og effektiv genvinding af eneri samt brug af al den genererede energi, bliver de mere praktiske. For at administrere den elektriske energi effektivt i hele køretøjet udvikler DENSO teknologier, der hjælper med at overvåge status for køretøjet og effektivt kontrollere dets energiforbrug.

Større, nye produkter fra DENSO, som anvendes i bZ4x og SOLTERRA

Overvågning af status for BEV

For maksimering af køretøjets energiforbrug er det vigtigt at kunne identificere status. DENSO's nye strømsensor og ESU udstyrer bZ4X og SOLTERRA med vigtige køretøjsoplysninger til effektiv kontrol af køretøjets energi.

Strømsensor

Håndtering af høj strøm i ±1,200 A området, der anvendes i BEV'er, som samtidigt er 40 % mindre i størrelse, krævede et helt nyt design af IC (integreret kredsløb) og ny struktur uden en kerne
Mere præcis detektering af strømmen ved hjælp af en ny detekteringsmetode kaldet magnetisk balance har gjort det muligt for sensoren at være mindre magnetiseret
ESU (Electricity Supply Unit - enhed til elektrisk forsyning)

Kombination af et udvalg af produkter, der er essentielle for BEV'er, til én enhed med funktioner til batteriopladning, omformning af elektrisk strøm og distribution af elektrisk strøm, med ECU'en, der styrer batteriopladning, AC-batterioplader og DCDC-omformer udviklet af Toyota Industries Corporation
Udvidelse af elbaseret kørerækkevidde og plads til passagerer ved at reducere størrelse og vægt og skabe større batterikapacitet
Reduktion af tid påkrævet til batteriopladning med en funktion til lynopladning
Kontrol og udnyttelse af BEV’s energieffektivitet

Den effektive kontrol og brug af energi i BEV'er kan gøre dem mere praktiske. bZ4X og SOLTERRA benytter DENSO’s nye og yderst effektive varmepumpesystem, som bruger mindre strøm, men effektivt udtrækker varme fra luften til opvarmningsfunktioner og strålevarmesystemet.

Yderst effektivt varmepumpesystem

Verdens første varmepumpesystem, som er blevet udviklet til at aktivere en afrimningsfunktion, mens BEV er i bevægelse. Det forbedrer energieffektiviteten, når varmepumpesystemet fryser om vinteren
Konvertering af kølecyklussen til en modtagercyklus krævede præcis kontrol af driftscyklussen og en multifunktionsventil kaldet en MCV-e (multi-flow styreventil til EV). Den forbedrer varmepumpens køleydelse og reducerer samtidigt markant antallet af komponenter sammenlignet med en akkumulatorcyklus, som benyttes i andre varmepumpesystemer
Udveksling af varme mellem kredsløb af vand med høj temperatur, kredsløb af vand med lav temperatur og kølecyklussen ved hjælp af en MCV-e forenklede systemet ved at integrere vandkredsløbene, hvilket sikrer kvalitet og forbedrer skalerbarhed
En lille, højtydende køler hjælper med at forlænge batterilevetiden med større batterikølingseffektivitet, hvilket undertrykker voldsomme udsving i batteritemperatur, så der sikres et stabilt energioutput fra batteriet
Strålevarmesystem

Hjælp med at udvide rækkevidden for elbaseret kørsel, når varmen er tændt. Kombineret med varmepumpesystemet reducerer den meget opvarmede overflade den energi, der kræves til at varme køretøjets passagerer på en effektiv måde
Sikring af både komfort og sikkerhed: Overfladen af varmeren har en struktur med tynd film, der kan varmes op til over 100 °C i omkring et minut for hurtigt af varme knæområdet. Ved brug af en banebrydende varmestrukturteknologi vil temperaturen dog falde til under 50 °C i det øjeblik, passageren rører ved varmerens overflade. Strukturen har en indbygget kontaktsensor, der detekterer en passagers kontakt og holder op med at varme, selv om passageren rører ved varmerens overflade i lang tid.
For at opnå CO2-neutralitet er det vigtigt at bidrage til, at køretøjer bliver eldrevne og minimere CO₂-emissioner. Derfor vil DENSO fortsætte med at udvikle elektrificeringsteknologier til at øge værdien af BEV'er og tilbyde en række forskellige bæredygtige løsninger til køretøjsbrugere og samfundet.

”På trods af, at disse fremskridt for øjeblikket udelukkende er OE-løsninger, vil DENSO’s evne til at udvikle komponenter og systemer, der kan leve op til disse udfordrende krav, på et tidspunkt finde vej til deres Aftermarket-program,” udtalte DENSO Europe, Pan European Strategic Marketing Manager, Fatiha Laauich. ”Det betyder, at grossister og de professionelle teknikere, der monterer produkter fra DENSO, kan have fuldt tillid til de reservedele, de monterer under service og reparation af kundernes køretøjer.”


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
DENSO Europe B.V.

Hogeweyselaan 165
1382 JL Weesp
Netherlands
DENSO Europe B.V.

Send til en kollega

0.11