23948sdkhjf

Typisk Toyota – vi kører elbilen Toyota bz4X

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet.dk

Den elektriske Toyota har ladet vente på sig, men ventetiden har måske ikke været det hele værd. Bz4X er en klassisk Toyota på godt og ondt; batterigarantien er sublim, men hverken bil eller rækkevidde gør for alvor væsen af sig.

Så skete det endelig – okay, der er næppe nogen, der har ligget søvnløse af spænding for at køre Toyotas første elbil. For selvom Toyota har glimret ved sit fravær – og i stedet har bygget hylende morsomme sportsvogne – så er det ikke sådan, at ventetiden nødvendigvis har været det hele værd. I vanlig Toyota-stil er den nye bz4X først og fremmest snusfornuftig. Der er faktisk ikke en eneste kvadratcentimeter af bilen, som kan få pulsen op.

Den rigtige Toyota – RAV4 Plug-in Hybrid

Kort sagt må bz4X være elbilen til kunder, der helst ikke vil gøres opmærksom på, at de kører elbil. For den elektriske SUV er på mange måder blot en evolution af den i forvejen velfungerende, men ikke mere festlige RAV4.

Toyota pumper elbiler ud – vil præsentere 30 nye modeller inden 2030

Tillad os at blive en smule mere tekniske. Platformen hedder eTNGA, og meget af den er faktisk identisk med netop RAV4, men elbilen har dog en 16 centimeter længere akselafstand. Chefingeniøren på projektet, Daisuke Ido, understreger på sit gebrokne engelsk, at bz4X lever op til lige så høje standarder indenfor kvalitet, holdbarhed og pålidelighed som alle andre Toyota-modeller, elmotor og batteri til trods. I præsentation understreges det også flere gange, at Toyota faktisk har produceret elektrificerede biler i 25 år og har bygget over 20 millioner af dem – altså hybridbiler.

Læs hele anmeldelsen her


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet.dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet.dk

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.081