23948sdkhjf

Hvorfor? Vi forstår ikke Ford Puma ST

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet.dk

Ford har sænket den højbenede crossover Puma, så det nu er blevet en sportslig ST-version med 200 heste og stram undervogn - men giver den overhovedet mening? Vi forsøger at finde svaret her.

Ford har lanceret en hidsig version af crossoveren Puma. Motoren er lånt fra Fiesta ST og har 200 heste, som matcher undervognen godt – men hvad skal vi egentlig med sådan en bil?
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi på Biltorvet er ret vilde med Fords hurtige modeller. Uanset om vi taler om den hedengangne Focus RS, pickuppen Ranger Raptor eller den seneste Fiesta ST, så kan Ford Performance bygge biler, der næsten altid sætter konkurrenterne til vægs, når det kommer til underholdning og ballade.

Så det er derfor, jeg klør mig i nakken, da jeg får udleveret nøglerne til den seneste ST-model fra Ford, den meget røde Ford Puma ST. Bare for lige at samle op, så er Puma Fords nyeste model, en mindre crossover, der er baseret på Fiesta, men med længere akselafstand og næsten fire centimeter ekstra frihøjde. Det er jo det, alle vil have, fordi det giver bedre oversyn i trafikken – selvom alle andre også kører crossover nu om dage.  

Hyl på en forladt vej
Men det er ikke en almindelig Puma, vi har fat i, men ST. Det betyder, at den er blevet sænket igen – 1,4 centimeter lavere end den almindelige Puma – og så er motoren lånt fra Fiesta ST. Du får altså en trecylindret turbomotor på ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet.dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet.dk

Send til en kollega

0.126