23948sdkhjf

Prispres i den danske autobranche, skaber værdi.

| Medlemsnyhed | Indrykket af Pris-Partner ApS

Allerede et par uger efter lanceringen af Pris-Partner, viser det at der er enorm værdi i at få tjekket sine indkøbsaftaler.

Analyserne der er påbegyndt i de sidste 14 dage, viser markante forskelle i nettopriserne på samme varenummer fra samme leverandør.

Dette er præcis det billede som Pris-Partner teamet forventede.

Pris-Partner har i perioden set prisforskelle til værkstederne på helt op til 22% på det samme varenummer, fra samme leverandør. Og dette cementerer meget godt behovet for en service som denne.

Fra starten er Pris-Partner gået ud med en markedsføring der lover i gennemsnit 5% yderligere i rabat til værkstederne, men som analyserne bliver lavet er det soleklart, at der for nogen er tale om langt højere besparelser der kan opnås.

”Med de besparelser vi kan synliggøre for vores kunder PT, så er det for mig kun et spørgsmål om hvornår alle værksteder ønsker at tilkøbe en af vores analyser, de fleste værksteder vil ”nemt” kunne tilføre over 100.000kr direkte på bundlinjen, ved at følge retningen angivet i vore analyser”

Siger Senior konsulent Henrik Pedersen

Ydermere observerer Pris-Partner at det er helt almindeligt at værkstederne i virkeligheden har en vis loyalitet hos deres Grossister, så en stor del ønsker blot den bedste pris hos deres nuværende leverandør.

” Det vi kan se, er at, selv værksteder som efter eget udsagn, aktivt, har forhandlet deres rabatter hos deres grossister ofte har en del at hente alligevel, da rabatforhandlingerne sjældent har indflydelse på alle varegrupper.

Desuden er det også svært som værksted at vide om den ekstra rabat man forhandler sig til, rent faktisk placerer en på det maksimum rabat niveau, da man jo kun har ens egen gamle aftale at holde besparelsen op imod”

Siger CEO Martin Jensen

Pris-Partner har ramt plet med en indkøbspris presser – Rabat og laveste pris er noget alle mekanikere kan forstå, og den massive omtale i Motormagasinet om netop pres på de danske grossister, understreger at prispresset kommer.

Ideen er simpel, alle er vandt til at shoppe priser, Pris-Partner gør det bare nemt ved at sætte det i system og sikrer at alle gængse varegrupper løbende bliver pristjekket.

Bedre bundlinje, eller pengene retur:

Det er ren WIN/WIN, -hvis Pris-Partner ikke kan synliggøre at man som værksted får en besparelse ud af pristjekket, får man pengene retur.

Se mere om Pris-Partner her:  www.pris-partner.dk

Medlemsnyhed

Indrykket af
Pris-Partner ApS

Trettenstykkerne 10
4700 Næstved
Danmark
Pris-Partner ApS

Send til en kollega

0.094