23948sdkhjf

På business i bil

| Medlemsnyhed | Indrykket af Annoncørbetalt indhold

Skal du til et vigtigt møde eller repræsentere din virksomhed til en større begivenhed? Er du i tvivl om hvilken bil du skal ankomme i? Motormagasinet hjælper dig med at træffe det rigtige og ansvarlige valg inden det store møde

Hvad signalerer en erhvervsbil? 

Lidt ligesom det tøj du har på, signalerer en bil også værdier om dig og din virksomhed. Derfor kan det faktisk være en god idé at tænke over hvilken slags bil du skal komme i. Det kan lyde overfladisk, men din bil er med til at danne et førstehåndsindtryk. Tænk på det sådan her - ville du være tryg ved at lave en stor aftale på vegne af din virksomhed med en, der ankom i en 20 år gammel, rusten bil? Eller omvendt, tror du at din kunde føler at de er i gode hænder, hvis du kommer susende i en Lamborghini?  

Det er ganske enkelt - din firmabil signalerer hvilken slags virksomhed du kommer fra. Du ville aldrig købe IT-support fra en mand med Windows 2000. Du ville nok også undgå et autoværksted, hvor ejeren selv kørte rundt i en nedslidt kassevogn. Så hvis du vil gøre en godt indtryk, er det vigtigt at din bil signalerer de værdier du selv vil udvise. Som regel skal du tænke på værdier som robust, troværdig, effektiv og praktisk - ikke hurtig, flashy eller dyr. 

Kan jeg leje en firmabil? 

Det er ganske normalt at firmaer, salgsrepræsentanter eller lignende lejer biler i steder for at komme i den sædvanlige erhvervsbil. De gennemsnitlige firmabiler er for det meste mere til praktisk brug end til pænt brug. Hos Danish Car Rental, kan du sagtens finde alt fra stationcars til SUV’er og så er bilerne som regel også relativt nye. 

Hvis du hører blandt det segment der benytter sig af biludlejning når du skal møde dine kunder, kender du måske allerede til det vigtigste råd: Kend din kunde. Er de miljøbevidste eller med på det seneste teknologi? I så fald kunne det være en god strategi at leje en el- eller hybridbil som ikke er mere end 5 år gammel. Det kan også være at du rent faktisk skal køre din kunde eller kunder et sted hen og i så fald er det en god idé at tænke praktisk - er der plads nok i bilen? Er det en tredørs eller femdørs bil? Er den rar at sidde i? 

Tænk over hvordan du repræsenterer dig selv og din virksomhed. Det kan måske være, at det er dét der afgør handlen. 

 

Medlemsnyhed

Indrykket af
Annoncørbetalt indhold

Send til en kollega

0.078