23948sdkhjf

Fremtidens køretøjer er eldrevne

| Medlemsnyhed | Indrykket af Annoncørbetalt indhold

Eldrevne køretøjer er fremtiden. Det har vi vidst længe. Men hvor mange af os har blikket rettet mod personbilerne, går udviklingen af eldrevne køretøjer til arbejdslivet meget hurtigt.

ItalCar har specialiseret sig i at udvikle eldrevne køretøjer til arbejdslivet. Så nu kan deres elbiler både køre hurtigere, længere og samtidig være CO²-neutrale til gavn for klodens fremtid. Så vil du også vide mere om din og elbilernes fremtid? Så læs med her.

Vi skal så småt begynde at forberede os på, at vi i fremtiden skal sige farvel til benzin- og dieselpersonbiler. Fremtiden er eldreven i klimaets tjeneste. Men de eldrevne køretøjer har faktisk allerede været en vigtig del af hverdagen længe i mange brancher. Og med stor succes.

Golfbilen er den mest kendte elbil
Den mest kendte elbil, er nok golfbilen. Den bruges både af golfspillere til at blive fragtet rundt med, men altså også ved arbejde. Den bruges hovedsageligt ved hoteller og ved fabriksområder.

Salget af golfbiler til industrien er eksploderet, blandt andet som følge af, at København ønsker at være CO²-neutral i 2025. Derfor skal håndværkere, som elektrikere og låsesmede på kommunale opgaver, i fremtiden køre i elbiler.

Cenntro Metro kan bruges til det meste
Men hos ItalCar er de gået skridtet videre fra den traditionelle golfbil. Eller nej, den har de selvfølgelig også. Men derudover har de udviklet en lang række eldrevne køretøjer til at varetage forskellige arbejdsopgaver.

Niels Jørgen, sælger hos ItalCar, fortæller blandt andet om den nye model, Cenntro Metro: ”Vores Cenntro Metro er et CO²-neutralt køretøj. Den kan køre op til 85 km/t og køre op til 120 km på én batteripakke. Du kan selv bestemme, om den skal være med fladt lad, køleboks, cargo boks eller noget andet. Og så kan den indregistreres. Jeg er selv meget begejstret over, at vi er nået så langt teknologisk, som vi er her.”

Cenntro Metro er altså en model, der kan bruges i mange forskellige erhverv fra madtransport til byggeri.

På sightseeing i elbus
En anden model som ItalCar har produceret er Shuttel M2 Minibus, der, som navnet antyder, er en lille bus. Den eldrevne bus, som kan indregistreres, kan køre 45 km/t og har plads til 17 personer inklusive chauffør. Bussen er ideel til at kunne bruges ved blandt andet sightseeing og ved bykørsel generelt.

Som du kan se, er vi kommet langt med at udvikle de eldrevne køretøjer til arbejdslivet. Og hvem ved, om du ikke snart selv får en ny, eldreven kollega inden længe.

 

 

Medlemsnyhed

Indrykket af
Annoncørbetalt indhold

Send til en kollega

0.094