23948sdkhjf

Tips til hurtig håndtering af en forsikringssag

| Medlemsnyhed | Indrykket af AutoConcept Insurance AB

Få et svar inden for få minutter på en forsikringsskade. Lyder det som utopi? Det behøver det ikke at være. AutoConcept giver dig tips til hurtig håndtering af dine skadessager.

Forsikringssager medfører frustation for mange værksteder. Langtrukne processer med køretøjer som bliver hængende på liften, eller, oh gru, skal hejses op igen fordi der skal bruges yderligere dokumentation.

Hvad er det for problemer der får det til at tage så lang tid?

- Hver forsikring har sine vilkår. De beskriver, hvornår en reparation skal erstattes, og hvornår den ikke skal. Det er ikke let for et værksted at kende til alt det med småt. Det kan betyde, at vi ikke får de oplysninger vi har brug for i den oprindelige skaderapport fra værkstedet. Det er noget, vi arbejder aktivt på at ændre, siger Åsa Nordahl, skadechef hos AutoConcept.

Vi ved af erfaring, at de værksteder, vi samarbejder med ofte, hurtigt lærer, hvad de skal indsende, og hvad der faktisk erstattes, fortsætter Åsa Nordahl.

AutoConcept har derfor lavet en brugermanual og tilbyder uddannelse til de værksteder, der ønsker det. Det letter håndteringen, man får svar på de mest almindelige spørgsmål og lærer, hvad der gælder. Manualen kan man få tilsendt med posten, eller man kan downloade den via hjemmesiden.

Kontakt AutoConcept for at få tilsendt en værkstedsmanual, eller download manualen her.

Hvordan får man hurtigst muligt svar på sin skade?

Kort sagt kan man sige, at vi skal bruge svar på tre spørgsmål for at kunne behandle en skadessag hurtigt:

  • Hvilken komponent er beskadiget?
  • Hvorfor er den gået i stykker?
  • Hvilket grundlag har du som underbygger skaden?

Hvis værkstedet svarer på disse tre spørgsmål i skadesanmeldelsen, kan vi ofte give besked med det samme, forklarer Åsa Nordahl.

Nogle enkle tips til skadesanmeldelsen:

1. Er den beskadigede komponent dækket?

Forsikringer fra AutoConcept har forskellige dækninger afhængigt af køretøjets alder og kilometertal. Hvad der dækkes i det enkelte tilfælde, kan man se på vores hjemmeside, når man har indtastet registreringsnummeret. På denne måde kan man som værkstedspersonale straks afgøre, om der skal indsendes en skadesanmeldelse eller ej.

2. Dokumentation, der underbygger årsagen til skaden

Gem fejlfindingsprotokollen, og tag billeder af den/de komponent/komponenter, der er beskadigede. Send det med i skadesanmeldelsen. Så behøver du ikke at supplere med det senere.

3. Beskriv skadesårsagen

En reparationsforsikring fra AutoConcept dækker pludselige uforudsete skader på forskellige elektriske og mekaniske komponenter. For at vi skal kunne afgøre, om skaden er dækket eller ej, baseret på din kundes vilkår og dækning, har vi brug for en tydelig beskrivelse af skadesårsagen.

4. Udfyld alle oplysninger korrekt i tilbuddet

Når du indsender et tilbud, skal det altid indeholde artikelnummer, pris og arbejdstid i henhold til fabriks-/autodata. Hvis noget af dette mangler eller er forkert, kan vi ikke give dig svar på dit tilbud med det samme.

Om AutoConcept:

AutoConcept Insurance AB har i cirka 20 år tilbudt bilforsikringer til det nordiske marked. Forsikringerne gælder ved pludselige uforudsete skader på elektriske og mekaniske komponenter. I Sverige er denne type forsikring stadig relativt ualmindelig, men er almindelig i Europa og USA, hvor den ofte kaldes "Mechanical Breakdown Insurance" – AutoConcept kalder det reparationsforsikring. Besøg autoconcept.dk for at læse mere.

Sælger din virksomhed også brugte eller nye køretøjer? Kontakt os for at blive kunde.

 

 

Medlemsnyhed

Indrykket af
AutoConcept Insurance AB

Smörhålevägen 3
434 42 Kungsbacka
Sverige
AutoConcept Insurance AB

Send til en kollega

0.062