23948sdkhjf

Ny vin på gamle flasker – BMW iX3

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet.dk

BMW var firstmovers på elbiler, men er blevet overhalet indenom af stort set samtlige andre mærker - nu forsøger de at vinde noget tilbage med en ombygget benzinbil med halvfærdige løsninger.

BMW iX3 er en af de bedste elektriske SUV’er, vi har kørt – og det er til trods for, at den reelt er et quickfix, baseret på den almindelige X3. Men med BMW-kvalitet og -køreegenskaber, 286 heste og 450 kilometer rækkevidde overrasker iX3 positivt.

BMW var firstmovers, da de introducerede i3 i 2014. Den lille elbil var bygget i kulfiberforstærket plast og var på alle måder futuristisk og langt foran konkurrenterne. Sidenhen er det som om, BMW har tabt momentum til stort set alle andre mærker, som hver og en har rullet elbils-nyheder ud på stribe. Løsningen er BMW’s første elektriske SUV.

IX3 hedder den, og den skal tage kampen op mod Mercedes EQC og Audi e-tron – to biler som har været til salg siden slutningen af 2019. Og udover at de selvfølgelig er arvefjender, er de også begge bygget på platforme, som har været designet til benzin- og dieselbiler og så videreudviklet til strøm. Det samme gælder iX3, som er noget nær en almindelig X3, som har fået et 80 kWh stort batteri under bilen og en elmotor i bagenden, mens alt i fronten er revet ud. De ellers så grundige tyske ingeniører har ikke engang haft tid til at udnytte pladsen under ’motorhjelmen’, som ellers er kutyme for elbiler. I stedet er der bare et gabende tomt hul, som om nogen havde glemt noget meget vigtigt.

For sent til festen?
BMW kommer altså for sent til festen med et halvfærdigt produkt, men det er som om, problemerne stopper her. For lad mig starte med at ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet.dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet.dk

Send til en kollega

0.125