VW Multivan bliver mindre byggemarked og mere børnehave
Volkswagen skaber en helt ny model med den nye Multivan. Nu er den baseret på en personbilsplatform i stedet for den legendariske Transporter - fordi Transporter fremover skal være en Ford. Forvirret - læs med her.
Volkswagen skiller Multivan fra den legendariske Transporter, og laver en hel selvstændig model. Så væk er varebilsegenskaberne, og i stedet får du hybridpower og ekstra assistentsystemer
En mindre revolution er i gang hos Volkswagen. Den helt nye Multivan er ikke længere baseret på den velkendte varebil Transporter. For første gang er den i baseret på den modulopbyggede, tværgående MQB-platform, lige som stort set alle andre af Volkswagens personbiler, så væk er varebilscharmen, og i stedet får du velopdragne køreegenskaber og plads til en hel børnehave.
Sandheden er, at Volkswagen sidste år indgik et partnerskab med Ford, så de deler teknik, og den fremtidige Transporter skal bygges på Ford- teknik, mens Multivan bliver en selvstændig model. Og i teknisk henseende er der tale om et kvantespring ifølge Volkswagen. For første gang kan du nu få Multivan som plug-in-hybrid, og platformen gør avancerede assistent-, betjenings- og infotainmentsystemer tilgængelige. Den nye udgave er syvende generation, og man kan med rette diskutere, om den nye Multivan er blevet pænere, men ifølge Volkswagen har designerne videreført, optimeret og finpudset det originale Rugbrøds design-DNA fra generation til generation. Derfor er den nye Multivan også straks genkendelig som en efterfølger til den legendariske ‘T1’.
Den nye Multivan rummer op til syv sæder og fås i udgaverne Multivan, Life og ...
Læs mere på Biltorvet her.