23948sdkhjf

Det elektrificerede redskabsskur - Skoda Octavia Combi iV

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet.dk

Vi danskere vil helst have en bil, der kan bruges til alt. Sådan en alt-i-en-bil er Skoda Octavia Combi, der har fået endnu et trumfkort - nemlig en ledning, så den også kan være en elbil.

En familie kommer sjældent udenom en Skoda Octavia stationcar, når de skal have ny bil. Den er praktisk som et redskabsskur og prissat fornuftigt, og nu kan familien så overveje, om den skal være halvgrøn med ledning. 

Når man står med sin store Octavia stationcar eller Combi på tjekkisk og bare hælder kufferter og børn ind, kan det undre, at den kan klare sig med kun en 1,4-liters benzinmotor med 150 hestekræfter, men det er altså hvad der ligger i snuden på den tjekkiske familiecontainer.

Motoren er dog ikke alene om det, men får hjælp af en elmotor med 100 hestekræfter og batterier til 60 kilometer på eldrift. I praksis viser det sig at være 40 kilometer, men kombinationen giver jo flere fordele. Du får samlet 204 hestekræfter, og hvorfor det ikke er 250 hestekræfter, handler noget om at de elektriske kredsløb ikke kan tåle fuld power – her skal du op i RS-modellen, som har tykkere ledninger, kort forklaret.

Apropos ledninger, så kan den kun lade med én fase, dvs. max 3,6 kW og det tager lidt under 3,5 timer at lade dyret helt op.

De par hundrede heste er kvikke nok, når man blot skal følge trafikken, uden at du nogensinde bliver pacecar på en Formel 1-bane. Du kan godt komme hurtigt fra land og få hyl fra fordækkene, hvis du...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet.dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet.dk

Send til en kollega

0.063