23948sdkhjf

Mercedes sprænger rammerne for elbiler

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet.dk

Mercedes sætter nye standarder med den über-luksuriøse elbil EQS. Skærmen er kæmpe, og batteriet endnu større.

Mercedes er klar med den elektriske udgave af S-Klasse. Det er traditionelt en spydspids af teknologi, og EQS er ingen undtagelse. Den har en gigantisk skærm og endnu større batteri, og så bliver den verdens mest strømlinede bil.

Mercedes er endelig klar til at præsentere deres elektriske luksuslimousine EQS. Du bør se den som S-Klassen med elmotor, men den er så meget mere end det. For ligesom S-Klassen, sætter den barren et tak højere..

Lad os starte med batteriet, for det er pænt imponerende i sig selv. Batteriet har en nettokapacitet på 107,8 kWh. Det større end selv de største batterier fra Tesla, som indtil nu er 100 kWh. Batteriet i EQS kan lades med en effekt på op til 200 kW – og dermed er det muligt at lade energi nok til op mod 300 kilometers kørsel på bare et kvarter, når man benytter en lynladestation fra eksempelvis Ionity-netværket. Med en 11 kW hjemmelader eller offentlig ladestander kan en fuld opladning klares på 10 timer.

Det store batteri er nok til en officiel rækkevidde på op til utrolige 770 kilometer. Men det er ikke kun det store batteri. Mercedes har designet EQS, så bilen er ekstremt aerodynamisk. Designet kaldes ‘one-bow’, fordi det har én lang buende linje. Med en Cd-værdi på bare 0,20 holder EQS verdensrekorden som den mest aerodynamiske bil i produktion, og det skulle ikke bare sikre en bil, der kører længere, men også minimal vindstøj.

Elektrisk power
EQS lanceres i første omgang i to udgaver, nemlig EQS 450+ med baghjulstræk og 333 hestekræfter samt ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet.dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet.dk

Send til en kollega

0.062