23948sdkhjf

Forbruger taber sag om lukket opkaldssystem i Opel-biler

| Medlemsnyhed | Indrykket af Autobranchen Danmark

Systemet Onstar i en lang række Opel-biler er blev lukket ned i Danmark, og det har ført til en sag i Ankenævn for biler.

Tryk på en knap i loftet af bilen, afvent og snak nu med et callcenter, som kan hjælpe med spørgsmål til din bil, den nærmeste tankstation, et hotel på vejen eller lignende.

Sådan fungerede systemet Onstar i en lang række Opel-biler indtil for nyligt, hvor systemet blev lukket ned i Danmark. Det fik efterfølgende en forbruger til at klage over, at personens bil var blevet væsentligt forringet uden opkaldsfunktionen.

Bilejeren ønskede at stille den pågældende bilforhandler af Opel-bilen til ansvar for det lukkede system, men den gik ikke. Sagen er blevet afvist af det såkaldte Ankenævn for biler, der afgør sager mellem forbrugere og bilforhandlere.

Læs den fulde artikel her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Autobranchen Danmark

Langebrogade 1, st.
1411 København K
Danmark
Autobranchen Danmark

Send til en kollega

0.125