23948sdkhjf

Renault genopfinder 5 som charmerende elbil

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet.dk

Renault vil revolutionere hele virksomheden, så man transformerer fra bilproducent til et tech- og energifirma. I 2025 vil man have lanceret 14 nye modeller, herunder syv elektriske og syv hybridversioner, og fremtidens Renault 5 skal stå i spidsen.

Renault er i gang med en Renaulution. Tingene skal ændres radikalt, hvis man skal overleve som bilfirma, det forklarede CEO hos Renault, Luca de Meo, som ikke længere ser Renault som et bilfirma, men et tech- og energifirma. Og det kræver en revolution – eller en Renaulution.

Den starter allerede nu. De næste fem år bliver mildest talt travle med lanceringen af ikke færre end 14 nye modeller. Syv af disse befinder sig i C/D segmentet – altså store biler. Og syv ud af de 14 biler vil være helelektriske bygget på to dedikerede elbilplatforme – CMF-EV og CMF-B EV. De resterende modeller vil kunne fås i hybridversioner. Planen er, at C/D segmentet skal udgøre 45 procent af salget i fremtiden, så Renault drømmer altså om at rykke op i markedet, på samme måde som vi har set hos PSA-koncernen, hvor Peugeot prioritere større, mere luksuriøse biler, mens Citroën skal stå for de små, billige biler.

Tænd for kontakten.
En af de mange nye elbiler bliver en lille charmør. Renault har vist de første billeder af en prototype, som bliver åndelig aftager til Renault 5. Med stærke designdetaljer fra fortiden, stoftag, brede skærme og kompakt ydre skal den charmere de europæiske bilkøbere over i en elbil. Og Renault kan godt tillade sig at være stolte. Allerede nu har Renault mere end 300.000 elbiler på vejene, med mere end 10 års erfaring indenfor elbiler og elektromobilitet.

Men Renault vil ikke kun satse på ren el. Også hybrider er en vigtig del af planene, og så kigger franskmændene også brintløsninger til varebilmarkedet i et tæt samarbejde med amerikanske Plug Power – som arbejder intensivt med brændselscelle-teknologi.

Mere end bare biler
Men i fremtiden, når vi alle kommer til at blive fragtet rundt af selvkørende kabinescootere, kan det ikke noget at bygge biler, som vi kender dem i dag. Derfor lægger Renault allerede nu grundstenen til at flytte indtjeningen fra ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet.dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet.dk

Send til en kollega

0.063