23948sdkhjf

Endelig – her er Defender 90

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet .dk

Land Rover har introduceret en bunke ny muligheder for den ellers så nye Defender. Nu kommer der en særlig arbejdsversion, en sekscylindret dieselmotor, en plugin hybrid-version og selvfølgelig den legendariske Defender 90.

Land Rover har det med at skubbe tingene ud løbende. Den legendariske 200 TDI-motor var i virkelig en halvfærdig version af 300 TDI, men da 300 TDI ikke var færdig til lanceringen af den første Discovery i 1989, smed man det i, man havde, nemlig 200 TDI’eren. Helt så galt er det ikke gået denne gang, men Land Rover har netop introduceret en hel dyne af nyheder til Defender-familien. Den måske mest ventede er lanceringen af 90-modellen, som følger designet fra den legendariske 90 tommer Defender og har kun tre døre.

Legenden
Defender 90 er 43,5 centimeter kortere end 110, hvilket betyder, at den selvfølgelig er mindre rummelig. Den store har plads til 972 liter, mens den ’lille’ må nøjes med 397 liter. Til gengæld lader dataen til, at man ikke skal side sammenklemt på bagsædet som i den gamle model. I den nye er der knap 10 centimeter mellem forsæde og bagsæde. Til gengæld kan man vælge 90’eren med tre forsæde, så den må medtage i alt seks personer.

Defender 90 er også interessant, fordi Land Rover lover, at den er mærkets mest kompetente model til dato i terrænet på grund af dens størrelse og en mere snæver venderadius på 11,3 meter. Alle Defender 90-modeller er ligesom 110 udstyret med en 8-trins automatgearkasse med permanent firehjulstræk i udgaver med benzinmotor og intelligent firehjulstræk.

Plugin- og dieselpower
På motorfronten sker der også en for Defender. Det er ikke sikkert, Land Rovers ingeniører kender til Eldrup-kommissionen, men ikke desto mindre introducerer man nu Defender P400e plug-in-hybrid. Den fås kun i Defender 110, men har ikke nogen indvirkning på terrænegenskaberne og må trække 3.000 kilo. Modellen drives af en to-liters, firecylindret benzinmotor med 300 hestekræfter og en elmotor 142 hestekræfter, der drives af et batteri på 19,2 kWh, hvilket giver 43 kilometer rækkevidde. Den samlede effekt er 404 hestekræfter, og Defender P400e udleder officielt 74-88 g/km CO2, mens brændstoføkonomien ligger på 25,6 til 30 km/l. Defender P400e accelererer fra 0 til 100 km/t på 5,6 sekunder, mens tophastigheden er 191 km/t.

Alle plugin-hybrider er udstyret med et Mode 3-ladekabel som standard, ligesom man kan købe et Mode 2-ladekabel som ekstraudstyr. Mode 3-ladekablet muliggør opladning op til 80 procent på to timer, mens opladning op til 80 procent med et Mode 2-ladekabel varer omtrent syv timer. Med en lynoplader på 50 kW oplader P400e op til ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet .dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet .dk

Send til en kollega

0.081