23948sdkhjf

What – ny Opel Mokka bliver sexet

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet .dk

Den nye Opel Mokka er pludselig blevet fed at se på. Og takket være et vægttab på hele 120 kilo, får Mokka også mere friske køreegenskaber. Senere kommer også en elektrisk version.

Opel Mokka har traditionelt ikke været en bil, som kunne få pulsen op. For lad os være ærlige, den gamle Mokka var mere banko på alderdomshjemmet end ølbong på Roskilde Festival. Men Opel har overrasket, for de har netop introduceret den nye udgave, og den er alt andet end kedelig at se på. Dens korte udhæng gør bilen kompakt at se på fra siden og fremhæver samtidigt bilens bredde på for- og bagende, så bilen fremstår mere kompakt, bredere og lavere end sin forgænger.

Mokka introducerer den helt nye Opel signatur front, Opel Vizor, der indrammer forlygter og logo i et vandret element. Mokka er den første Opel udstyret med mærkets nye digitale cockpit, Pure Panel. Som en visuel videreførelse af Opels nye signatur front, strækker den sig vandret langs instrumentbordet, og gør bilens kabine bredere at se på. Pure Panel indeholder to integrerede skærme på op til 12 tommer, der centraliserer al information, der er vigtig for kørslen, så fx klimaanlæg kan styres med fysiske knapper.

Mere tech
Den nye Mokka får hele dynen af teknik, som vi efterhånden er vant til. Det vil sige adaptiv fartpilot, aktiv vejbaneassistent, 180 graders panorama bakkamera samt automatisk parkeringshjælp. Unikt i segmentet er Opels lygteteknologi IntelliLux LED matrix lys, der med sine i alt 14 adaptive lysenheder, som oplyser vejen forude uden at blænde foran- eller modsatkørende trafik. I øvrigt kommer Mokka som standard med LED for- og baglygter, elektronisk parkeringsbremse samt automatisk skiltegenkendelse.

Den nye Mokka er baseret på CMP-platformen (Common Modular Platform), som også findes under Peugeot 208 og Opel Corsa. Det betyder, at akselafstanden er vokset med to millimeter, men overordnet er den nye Mokka 12,5 centimeter kortere end sin forgænger. Til gengæld er bagagerummet med hele fire liter, så der nu er 350 liter plads. Det er også lykkes ingeniørerne i Rüsselsheim at skabe en bil, der er op til 120 kg lettere end forgængeren og har samtidigt øget bilens torsions stivhed, så bilen skulle blive en smule mere inspirerende at køre end den tidligere banko-model.

Mere motor
Den nye Mokka vil på sigt også kunne fås med elmotor  og kaldet Mokka-e. Den får samme ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet .dk

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet .dk

Send til en kollega

0.062