23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Trods høj pris: Peugeot e-208 skal nok blive et hit

Du skal bløde ekstra 90.000 kroner for at få fingrene om rattet på den billigste elektriske version af 208 i forhold til billigste fossile 208. Modellen hedder e-208 og den kan alligevel være de ekstra penge værd.

Billigste 208 med automatgear starter ved 209.990 og det er for en 100 hestes-benziner, og så er springet til billigste e-208 på 239.900 ikke så voldsomt. Endnu mindre bliver forskellen, når du sammenligner en GT Line benziner 208’er med en GT line e-208’er. 254.990 kroner vs 269.990 – små 15.000 kroner, hvilket skal ses i betragtning af, at du får 36 hk mere og et moment på 260 Nm fra 0 omdrejninger.

Dækkene giver op
På den fugtige asfalt skriger fordækkene om nåde, og i hvert sving piver det, når dækkene må opgive at overføre elmotorens enorme moment. Sådan kan du køre den nye e-208, hvis du insisterer, og det har jo sin charme. Det kvikke optræk er, ligesom i de fleste andre elbiler, e-208’erens store nummer, og ikke kun, når du vil lege rallykører. Fornuftige trafikanter vil opleve, at en elbil er helt enorm let at køre, og at du kan slå smut i trafikken, ganske ubesværet med et dap på speederen.

Det rumskibsagtige interiør passer overordentligt godt til el-versionen, hvor især det nye 3D-display er overdrevent lækkert. Det består af flere skærme i lag, hvor den øverste er gennemsigtig og det skaber en lækker effekt. Det er dog ikke alt lige praktisk, fx er køreskifteprogrammet lidt vanskeligt at forstå, fordi grafikken reagerer langsomt og skal igennem en animation, så man ikke helt ved, om man skifter til sport, øko eller normal-indstillingen.

Sportsvogn
Nu vi er ved køreprogrammerne så er sportsindstillingen bemærkelsesværdig markant i forhold til normal-indstillingen. Speederen reagerer ...

Læs mere på Biltorvet her.

Biltorvet.dk
Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Høje-Taastrup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34576289

Kontaktperson

Send til en kollega

0.047