23948sdkhjf

Perfekte Passat er hipstergrøn som GTE plug in-hybrid

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Det nålestribede jakkesæt Passat, har fået et grønt slips i form af GTE-versionen, der nu ikke blot er kedelig perfekt, men nu også klarer at køre på trendy eldrift.

Der er kun én eneste vild ting, som giver en alvorlig panderynke, når du kører i Passat GTE – og det er, at der er et frækt og anmassende skilt med teksten Passat i midten af instrumentbordet. Et sådant praleri med bilens identitet er temmelig u-Passat, da vognen jo er definitionen på anonym diskretion, den perfekte bil til dem, der vil have fire hjul, der bare triller uden bøvl eller småsten i skoen, og som designmæssigt falder i med tapetet.

Med andre ord en utrolig ordentlig bil og trofast som en Bornholmsk klippe. Det sagt, så er der heldigvis lidt løse plomberinger i det perfekte tandsæt, der kan give perfektionismen lidt kant.

GTE signalerer jo lidt mere kækhed, og den får man i form af en decideret GTE-knap, hvor både elmotor og benzineren trækker samtidigt, men er motoren allerede aktiveret, sker der dog blot det, at der kommer lidt mere larm fra udstødningen, men det er så også det. Den reagerer ikke mærkbart hurtigere på hverken styreudslag, speedertryk eller bremser.

Tanke med ledning
Det er nu heller ikke nødvendigt, for Passat kører fint nok i normalindstilling, hvor du i denne testversion har en 1,4 liter benziner og en elmotor med en samlet systemydelse på 218 hk.

Du får 55 km rækkevidde på ren strøm og kan tanke med ledning – alt er godt, men det er ikke helt perfekt. Vores samlede forbrug kommer sidst i anmeldelsen.

Kabinen er i lækre materialer, der føles solide, tykke og generelt for Passat vanlig god kvalitet.

Men ved motorvejshastighed er der lidt mere vindstøj end forventet og den dråbeformede bil er overraskende vindfølsom.

Ligesom andre folkevogne er den berøringsfølsomme skærm indrettet, så der kommer flere funktioner frem, når hånden nærmer sig skærmen – hvilket gør, at det er svært at betjene i blinde på farten, da øjet leder efter knapper og funktioner, som jo ikke er synlige endnu.

Køresyg
Resten af betjeningen er den sædvanlige folkevognskvalitet fra en af de øverste hylder og det digitale instrumenthus til 9995 kroner er lækkert for øjnene. Instrumentet til elmotor deles med omdrejningstælleren til benzineren på en fin måde, så du med speederen kan ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.093