23948sdkhjf

Fuld valuta for pengene – Mitsubishi L200

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Mitsubishi L200 skal lægge arm med de bedste i pickup-klassen – og til forskel fra den gamle model, har den nye mere at byde på end bare at være billigst. Men spørgsmålet er, om den er blevet god nok til at være andet, end det billige alternativ.

Jeg låser midterdifferentialet og vælger lavgearet, som er Mitsubishi L200’s svar på at smøge ærmerne op for alvor. Bilen har offroad-program, hvor jeg vælger mudder, for vi skal op ad en stejl, fedtet skrænt, som jeg har besluttet mig skal være den nye Mitsubishi L200’s ilddåb. I et kort øjeblik kan jeg ikke se andet end himmel, mens de fire hjul kæmper efter greb i den svenske mos. Heldigvis er L200 udstyret med et avanceret antispind-system, som forbilledligt finder greb, selv der hvor der intet er, og op kommer vi. L200 har bestået sin første prøve.

Vi er taget til Sverige på en ødegård for at teste Mitsubishis nye pickup. Den slags biler er nemlig bygget til at arbejde i uvejsomt terræn, og da L200 er en helt nyudviklet model, der gerne skulle kunne blande sig med de bedste i klassen, bliver vi nødt til at teste den iført et par arbejdsbukser. Vi finder et stort aspetræ, der er væltet og derfor skal skæres op og køres ud af skoven. Med små 400 kilo i ladet er vi langt fra testbilens tilladte lasteevne på 961 kilo, men bladfjedrene på bagakslen synker mærkbart af vægten, og da vi lister over den første forhindring – en græsklædt skrænt på omkring en halv meter – mærkes det, hvordan hele bilens ramme flekser under lasten, og trods drivlinjens evne til at finde fodfæste, føles det ikke som om, L200 er glad for det hårde arbejde.

Mere komfort
De hængende fjedre kan nok forklares med, at Mitsubishis ingeniører har prioriteret landevej og komfort mere i den nye udgave. Som oftest betyder det blødere affjedring, og selvom L200 har den klassiske duvende kørestil med masser af krængning, så er den som udgangspunkt ganske komfortabel, når det går ligeud. Én ting hjælper især til dette – støjdæmpningen. L200 er noget mere støjdæmpet end flere af konkurrenterne, og det gør de lange stræk på motorvej langt mere udholdelige. Til gengæld har rattet en tendens til at sende rigtig mange vibrationer op i dine hænder. Samtidig er bilen ikke særlig retningsstabil og har et fjernt styretøj, så du skal arbejde en del for at holde bilen på vejen. Til gengæld kan du nyde, at L200 som en af de få i klassen har både varme i rattet, og så kan det justeres både op/ned og ud/ind.

Man sidder godt i det læderbeklædte og el-justerbare forsæde, men resten ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.078