23948sdkhjf

Corona gør autocampere hot

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Coronakrisen har fået os til at opdage fordelene ved en hjemlig ferie på hjul. Salget af autocampere er steget med næsten 39 procent i årets første fire måneder.

De klassiske kør-selv destinationer i Norditalien, Spanien og Frankrig bliver mere og mere urealistiske at nå denne sommer. Det kan vi takke coronakrisen for, så mange kigger i stedet på en kør selv-ferie i Danmark, og noget tyder på, at man ikke vil nøjes med en almindelig campingferie i Danmark. I stedet skal det være en autocamper ferie. I hvert fald er salget af autocampere nærmest eksploderet.

Hvis man sammenligner salget for de første fem måneder af 2020, så er det steget med 38,95 procent i forhold til året før. Det skal dog ses i forhold til, at der kun blev solgt 267 autocampere fra januar til maj 2019, mens det i år er 371 biler. Hos Campingparken, en stor autocamper-forhandler i Herning, kan direktør Christian Lauridsen sagtens mærke en øget interesse og salg som følge af coronakrisen.

Vi ser andre typer, end vi plejer købe en autocamper, uddyber han.

Og kigger man tallene igennem, ser man, at Volkswagen tager førertrøjen med den mest solgte autocamper, California. Her er salget steget med 65 procent, så man alene har solgt 96 biler i år. Det betyder, at autocamperen har solgt bedre end almindelige personbiler som Opel Insignia, Honda Civic, Fiat Panda og Mini Cooper i samme periode. Men pressechef hos Volkswagen Danmark, Thomas Hjortshøj, tror ikke på, at det stigende salg kun kan tilskrives coronakrisen.

Vi har gennem de sidste par år oplevet en øget interesse for California, og specielt vores California Stay-kampagne i sommeren 2019 gav meget opmærksomhed omkring bilen. Den markante fremgang i salget i ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.11