23948sdkhjf

Peugeot bygger pickup til tredjeverdenslande

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

Peugeot låner kinesisk pickup for at skabe deres egen exportsucces til Afrika. Landtrek er en vaskeægte pickuptruck med klassens største lad.

Peugeot og pickups er ikke en kobling, vi laver ofte på vores breddegrader. Men I mange afrikanske lande er der lige så mange gamle Peugeot 504 pickups, som der er Up'er i Danmark. Faktisk blev 504 produceret helt frem til 2005 i Nigeria. Og der er penge i pickupmarkedet, for på verdensplan sælges der omkring 2,4 millioner pickups årligt. Peugeot mener, at de skal have en bid af den kage, og derfor har man nu præsenteret modellen Landtrek.

Det er på alle måde en klassisk pickup med separat chassisramme, bladfjedre og stiv bagaksel – og så er den udviklet sammen med en kinesisk pickup. Peugeot eller PSA-gruppen, som ejer Peugeot, har et tæt samarbejde med Changan Automobile i Kina, og sammen har man udviklet Kaicene F70. Efter kinesiske standarder er den meget europæisk, og har blandt ESP og seks airbags. Det samme gælder for Peugeot Landtrek.

Hårdt arbejde
Netop sikkerheden er ikke noget, kinesiske bilproducenter ellers har prioriteret højt, men fordi bilen er udviklet i et joint venture, er Landtrek relativt moderne, og får også lane depature warning, som advarer, hvis man overskrider sin egen vognbane, og bilen kan fås med op til fire forskellige kameraer og 360 graders oversigt. I kabinen er man ikke i tvivl om, at man sidder i en Peugeot. Rattet kommer direkte fra en 3008, og flere Peugeot-knapper går igen, mens en 10 tommer stor skærm over midterkonsollen og Apple Carplay/Android Auto løfter det generelle indtryk.   

Men nu er Peugeot Landtrek ikke bygget til at forkæle chaufføren, men til at arbejde. Modellen findes i tre forskellige varianter ...

Læs mere på Biltorvet her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.112