23948sdkhjf

Hurra! Porsche 718 GTS får seks cylindre igen

| Medlemsnyhed | Indrykket af Biltorvet A/S

GTS-modellen af Porsche 718 får lov at låne storebror GT4’s boxermotor med seks cylindre. Kan det være Porsches allerbedste bil nogensinde?

Nogle entusiaster mener med rette, at Porsche kørte sin ene fod over, da de droppede den sekscylindrede boxermotor i deres mindste modeller 718 Boxster og Cayman. Men nu kan vi alle klappe i hænderne. For den nye GTS-version får en 4-liters sekscylindret boxermotor med hele 400 hestekræfter, lånt fra den hidsige Cayman GT4.

Mange rynkede på næsen, da Porsche præsenterede deres nyudviklede boxermotor med bare fire cylindre og en stor turbo. Effekten og momentet fejlede ikke noget, men lige så omdrejningsvillig og ivrig som den gamle motor uden turbo, er den ikke. Og så er der lyden – en firecylindret motor kommer bare aldrig til at lyde så eksotisk som en med seks cylindre. Alt det kan vi heldigvis forvente af den nye motor, som gladelig roterer 7.800 o/min, og på vejen dertil fylde dine øre med en mekanisk symfoni.

GTS – en mellemvare
Porsches GTS-versioner har altid været lidt af en mellemvare. Hurtigere end den almindelige udgave, men ikke hurtige som Turbo-varianterne eller ekstreme som Cayman GT4. Og selvom du måske ikke har den allerhurtigste Porsche, så kunne den nye GTS godt gå hen og være den perfekte Porsche. Se, det er nemlig velkendt hemmelighed, at Cayman og Boxster grundlæggende har et bedre design fra et teknisk perspektiv end 911, som jo bekendt har ...

Læs mere på Biltorvet her.

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Biltorvet A/S

Skagensgade 1,1
2630 Taastrup
Danmark
Biltorvet A/S

Send til en kollega

0.109