23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Forstærkede styretøjsdele eller ej?

Flere af det frie eftermarkeds styretøjsleverandører har efterhånden fået opbygget et program af forstærkede styretøjsdele. Det lyder jo meget smart, men er det nu også det - og hvordan forholder vi os hos Triscan til emnet?

For at belyse emnet er det vigtig at kende til udviklingsprocessen for en styretøjsdel. Styretøjsdele indgår i en kompleks sammenhæng med styretøjets, men også hjulophængets og transmissionens dele. Dimensioneringen af den enkelte styretøjsdel – herunder fysiske dimensioner og materialevalg – tager udgangspunkt i de belastninger, som delen forventes at udsættes for af styretøjets andre komponenter samt hjulophænget og transmissionen. Delen konstrueres som en 3D CAD-model, der efterfølgende udsættes for FEM (Finite Element Method) beregninger/simulering, hvorved man sikrer sig, at dimensioneringen er korrekt. Denne fremgangsmåde benyttes for samtlige enkeltdele, men også for det komplette system. Med denne fremgangsmåde kommer man så tæt på den virkelige verden som muligt. Og samtidig sikrer man sig, at sandsynligheden for at de enkelte dele også klarer de efterfølgende fysiske tests er stor.

Læs mere...

Triscan A/S
Engmarken 11
8220 Brabrand
Århus Kommune
Danmark
CVR nummer: DK27755968
P nummer: 1010589874

Kontaktperson

TFA(
Thomas Fuglsang Andersen (IP)
Marketingchef
+45 877433348 tfa@triscan.dk

Send til en kollega

0.11