23948sdkhjf

Biler - dem sælger man da på nettet!

| Medlemsnyhed | Indrykket af Auto IT

Hvis man skal sælge biler i dag er det primært digital marketing, man skal kaste sig over. Ikke on-line salg, mener Claus Nyboe fra Auto IT.

Af AutoBranchen Danmark

"Nærmest siden internettet startede har man talt om at internettet ville overtage bilsalget, men erfaringen er, at bilsalg stadig foregår i en fysisk butik. Man er i Danmark som bilkøber stadig meget trænet i, at man kommer i en forretning for at købe sin bil”. Sådan siger Claus Walsted Nyboe fra Auto IT A/S.

På fagsnakken ”Bilforretning på internettet” gjorde direktør Claus Nyboe fra Auto IT de omkring 50 deltagere klogere på internettets kringelkroge, når det gælder salg og markedsføring af biler. Claus Nyboe mener, at hypenom bilsalg på internettet er overdrevet, men understregede til gengæld vigtigheden af at blive dygtigere til at bruge de digitale muligheder til at få kunder i butikken.

På fagsnakken tog han deltagerne gennem en tour de force i salgstragten, og hvordan man på hvert trin på vejen ned gennem tragten kan benytte sig af digitale værktøjer som SEO, Facebook, Adwords, Google Analytics og mange andre redskaber.

Læg en plan og husk din målgruppe
Deltagerne i fagsnakken var en blandet skare, men med et overtal af bilforhandlere. De fik gode og konkrete råd med på vejen, om hvordan man som forhandler kan gøre mere for at komme ind i online-kampen om kunderne.

”Hvis man skal kapitalisere på de muligheder, man har her og nu, er det primært digital marketing, man skal kaste sig over. 

Læs hvorfor her


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Auto IT

Skagensgade 1
2630 Taastrup
Danmark
Auto IT

Send til en kollega

0.166