23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 132-269984
Offentliggjort
13.07.2017
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Køge Kommune

Levering af biler til Køge Rådhus, Rådhuspulje


Køge Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Køge Kommune
29189374
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Torben Bjerre
Telefon: +45 56676899
E-mail: torben.bjerre@koege.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.koege.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193822

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af biler til Køge Rådhus, Rådhuspulje.

Sagsnr.: 2017-002296
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34110000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Køge Kommune ønsker at oprette en pulje af biler, Rådhuspulje, i forbindelse med Køge Kommunes projekt — fremtidens Rådhus. De medarbejdere der har tjenestested på Køge Rådhus skal benytte bilerne i forbindelse med deres tjeneste. Udbuddet er i to delaftaler Delaftale 1 — Bilklasse A Delaftale 2 — Bilklasse B.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 450 566.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Biler i bilklasse A

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
Hovedudførelsessted:

Køge Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

6 fabriksnye 5-dørs benzinbiler i bilklasse A, på hvide plader. Til levering successivt fra den 1.11.2017 Bilerne skal overholde kravspecifikationen angivet i EU-Supply.

Ved bilklasse A forstår Køge Kommune en bil der i sin længde ikke overskrider 370 cm.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Biler i bilklasse B

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
Hovedudførelsessted:

Køge Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

20 fabriksnye 5-dørs hybridbiler i bilklasse B, på gule plader til levering successivt fra den 1.11.2017 Bilerne skal overholde kravspecifikationen angivet i EU-Supply.

Ved hybridbiler forstår Køge Kommune, en bil der benytter 2 kilder til fremdrift: En brændstofmotor (benzin) og el-motor. El-motorens batterier oplades udelukkende under kørslen.

Køge Kommune ønsker udelukkende at få leveret hybridbiler til delaftale 2 — bilklasse B, idet Køge Kommune ønsker at udnytte vekselvirkningen mellem en el-motor og en konventionel brændstofmotor, i det når bilen benytter el-motoren til fremdrift, opnås en reduktion af CO2 udledningen.

Ved bilklasse B forstår Køge Kommune en bil der i sin total længde er længere end 370 cm og i sin total længde ikke overskrider 440 cm.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 091-179774
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Biler i bilklasse A

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
10/07/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 4
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Niels og Morten Petersen A/S
21076945
Tangmosevej 106
Køge
4600
Danmark
Telefon: +45 56637000
E-mail: kc@toyota.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse:www.toyota-koege.dk

Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 489 546.00 DKK / Højeste bud: 587 508.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Biler i bilklasse B

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
10/07/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Niels og Morten Petersen A/S
21076945
Tangmosevej 106
Køge
4600
Danmark
Telefon: +45 56637000
E-mail: kc@toyota.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse:www.toyota-koege.dk

Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 1 961 020.00 DKK / Højeste bud: 2 152 860.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnte for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/07/2017

Send til en kollega

0.078