23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 096-188625
Offentliggjort
19.05.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

(22.11.2017)
Smartcykler ApS
Strandboulevarden 89
2100 København Ø

Opdateringer

Annullering
(14.07.2017)

Ifølge Udbudslovens (lov nr. 1564 af 15.12.2015) med senere ændringer (lbk nr. 593 af 2.6.2016) (Udbudsloven) (tilgængelig på www.retsinformation.dk) § 148 stk. 1, skal tilbudsgiveren udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt dokumentation for, at tilbudsgiveren overholder kravene, som er oplistet i § Udbudslovens 148, stk. 1. ESPD'en er tilgængelig som »XML-fil« sammen med det resterende udbudsmateriale via linket: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx, XML-filen importeres på https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome, hvorefter ESPD'en udfyldes, eksporteres og medsendes som en del af tilbudsgiverens tilbud. Der henvises yderligere til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af ESPD, som er tilgængelig via linket: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160916%20ESPD%20saadan%20virker%20det.pdf
Såfremt grupper af juridiske enheder, herunder midlertidige joint ventures og konsortier, deltager i udbuddet, skal hver enkelt af de deltagende juridiske enheder udfylde en separat ESPD med de oplysninger, der kræves i afsnit II-III i dokumentet.
Før FMI's beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal tilbudsgiveren fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'en, jf. Udbudsloven §§ 151-155.
FMI forbeholder sig endvidere ret til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at anmode om, at en tilbudsgiver fremlægger dokumentation, såfremt det er nødvendigt mhp. at sikre, at udbudsprocessen gennemføres korrekt. FMI vil i så fald fastsætte en passende frist for fremlæggelse af den relevante dokumentation.
FMI skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbuddet, såfremt tilbudsgiveren er underlagt en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i medfør af §§ 135-136 i Udbudsloven. Tilbudsgiveren skal fremsende oplysninger herom i ESPD. Der henledes særlig opmærksomhed på, at visse tidligere frivillige udelukkelsesgrunde er blevet gjort obligatoriske, jf. Udbudsloven § 136. Der henvises i den forbindelse til Konkurrence og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD, se linket ovenfor.
FMI kan ikke udelukke en tilbudsgiver, som er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 135-136 i Udbudsloven, såfremt tilbudsgiveren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, selvom den pågældende er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i §§ 135-137 i Udbudsloven, jf. Udbudsloven § 138, stk. 1.
Udelukkelse på grundlag af udelukkelsesgrundene kan kun ske, såfremt FMI har meddelt tilbudsgiveren, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og såfremt tilbudsgiveren inden for en af FMI fastsat passende tidsfrist ikke har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Med hensyn til, hvad der kræves som tilstrækkelig dokumentation, henvises til Udbudslovens § 138, stk. 3.
FMI forbeholder sig endvidere ret til at initiere en sådan »selv-cleaning« procedure/udelukkelsesprocedure, såfremt de indleverede oplysninger giver anledning hertil.
FMI kan, men er dog ikke forpligtet til, i medfør af Udbudslovens § 159, stk. 5, anmode tilbudsgiveren om at supplere, præcisere oplysninger efter udløbet af fristen for afgivelse af tilbud.
For yderligere information se dokumentet »Yderligere oplysninger«, som er tilgængeligt via linket: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx

Cykler, løbehjul og tilbehør


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
16287180
Lautrupbjerg 1
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Gitte Brylle
E-mail: fmi-id-sma07@mil.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Cykler, løbehjul og tilbehør.

Sagsnr.: N/A
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34400000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har til hensigt at indgå en rammeaftale angående anskaffelse af cykler, løbehjul og tilbehør. Cykler og løbehjul udgør en del af forsvarets køretøjsflåde og anvendes som et almindeligt transportmiddel ved forsvarets etablissementer til fysisk træning og rehabilitering.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 200 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34430000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Det nuværende udbud gennemføres som et offentligt udbud. FMI har valgt at gennemføre udbuddet digitalt ved anvendelse af Mercell Sourcing Services. Det betyder, at tilbudsgiveren, som er interesseret i udbuddet, skal kopiere følgende link til sin internet browser:

http://permalink.mercell.com/61683439.aspx. Her tilmelder man sig opgaven ved at klikke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Anvendelse af Mercell Sourcing Services kræver imidlertid, at man er registreret som licenshaver hos Mercell Danmark A/S.

Såfremt man ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S, skal man registrere sin virksomhed. Registreringen er således nødvendig for tilbudsgiverens videre deltagelse i udbuddet.

Efter afsendelse af registreringen har man adgang til alle offentliggjorte udbudsdokumenter. Tilbudsgiveren vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende sit tilbud.

Adgang og registrering hos Mercell er omkostningsfri for tilbudsgiveren.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

FMI har besluttet ikke at opdele Rammeaftalen i delkontrakter, idet Rammeaftalen vedrører et begrænset antal standardvarer, hvorfor opdeling i delkontrakter ikke vil være hensigtsmæssig. Rammeaftalen er indgået af FMI. Dog er enhver anden instans under Forsvarsministeriet, herunder afdelinger af det danske forsvar, som er underlagt Forsvarschefens kommando, berettiget til at anvende Rammeaftalen.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles ingen krav til økonomisk og finansiel kapacitet.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles ingen krav til teknisk og faglig kapacitet.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i henhold til Bekendtgørelse af lov om offentlige betalinger m.v. (LBK nr. 798 af 28.6.2007), hvorefter der stilles et krav om elektronisk fakturering. De præcise betingelser er fastlagt i Rammeaftalen.

Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens juridiske form.

Såfremt Rammeaftalen bliver tildelt en fælles gruppe af økonomiske aktører (et konsortium), skal deltagerne i det pågældende konsortium påtage sig solidarisk hæftelse samt udpege en repræsentant for konsortiet.

Det bemærkes, at Rammeaftalen og Bilag B til Rammeaftalen, indeholder en arbejdsklausul, som skal overholdes af tilbudsgiveren.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/06/2017
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/06/2017
Tidspunkt: 13:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ifølge Udbudslovens (Lov nr. 1564 af 15/12/2015) med senere ændringer (LBK nr. 593 af 2.6.2016) (Udbudsloven) (tilgængelig på www.retsinformation.dk) § 148 stk. 1, skal tilbudsgiveren udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt dokumentation for, at tilbudsgiveren overholder kravene, som er oplistet i § Udbudslovens 148, stk. 1. ESPD'en er tilgængelig som »XML-fil« sammen med det resterende udbudsmateriale via linket: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx., XML-filen importeres på https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome, hvorefter ESPD'en udfyldes, eksporteres og medsendes som en del af tilbudsgiverens tilbud. Der henvises yderligere til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af ESPD, som er tilgængelig via linket: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2016/20160916%20ESPD%20saadan%20virker%20det.pdf.

Såfremt grupper af juridiske enheder, herunder midlertidige joint ventures og konsortier, deltager i udbuddet, skal hver enkelt af de deltagende juridiske enheder udfylde en separat ESPD med de oplysninger, der kræves i afsnit II-III i dokumentet.

Før FMI's beslutning om tildeling af Rammeaftalen, skal tilbudsgiveren fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'en, jf. Udbudsloven §§ 151-155.

FMI forbeholder sig endvidere ret til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at anmode om, at en tilbudsgiver fremlægger dokumentation, såfremt det er nødvendigt mhp. at sikre, at udbudsprocessen gennemføres korrekt. FMI vil i så fald fastsætte en passende frist for fremlæggelse af den relevante dokumentation.

FMI skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbuddet, såfremt tilbudsgiveren er underlagt en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i medfør af §§ 135-136 i Udbudsloven. Tilbudsgiveren skal fremsende oplysninger herom i ESPD. Der henledes særlig opmærksomhed på, at visse tidligere frivillige udelukkelsesgrunde er blevet gjort obligatoriske, jf. Udbudsloven § 136. Der henvises i den forbindelse til Konkurrence og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD, se linket ovenfor.

FMI kan ikke udelukke en tilbudsgiver, som er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 135-136 i Udbudsloven, såfremt tilbudsgiveren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, selvom den pågældende er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i §§ 135-137 i Udbudsloven, jf. Udbudsloven § 138, stk. 1.

Udelukkelse på grundlag af udelukkelsesgrundene kan kun ske, såfremt FMI har meddelt tilbudsgiveren, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og såfremt tilbudsgiveren inden for en af FMI fastsat passende tidsfrist ikke har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Med hensyn til, hvad der kræves som tilstrækkelig dokumentation, henvises til Udbudslovens § 138, stk. 3.

FMI forbeholder sig endvidere ret til at initiere en sådan »selv-cleaning« procedure/udelukkelsesprocedure, såfremt de indleverede oplysninger giver anledning hertil.

FMI kan, men er dog ikke forpligtet til, i medfør af Udbudslovens § 159, stk. 5, anmode tilbudsgiveren om at supplere, præcisere oplysninger efter udløbet af fristen for afgivelse af tilbud.

For yderligere information se dokumentet »Yderligere oplysninger«, som er tilgængeligt via linket: http://permalink.mercell.com/65744850.aspx.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:

1) 45 kalenderdage efter den ordregivende myndighed har offentliggjort en bekendtgørelse om indgåede kontrakter i Den Europæiske Unions Tidende (med virkning fra dagen efter datoen for offentliggørelsen)

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har meddelt de pågældende tilbudsgivere, at den ordregivende myndighed har indgået en rammeaftale gennem genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem, forudsat at meddelelsen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen

3) 6 måneder regnet fra dagen efter at ordregiveren myndighed har sendt meddelelse til de involverede tilbudsgivere om, at den ordregivende myndighed har indgået rammeaftalen, jf. § 2(2) eller § 171(4) i udbudsloven, forudsat at meddelelsen indeholdt en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregivende myndighed har offentliggjort en meddelelse om sin beslutning om at opretholde kontrakten, jf. 185(2) i udbudsloven.

Klageren skal informere den ordregivende myndighed om klagen skriftligt senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud med angivelse af af, om klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6(4), i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12(1) i førnævnte lov.

E-mail adressen til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1.

Klagenævnet for Udbuds egen vejledning vedrørende klager er tilgængelig på internet adressen der er angivet i pkt. VI.4.1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/05/2017

Send til en kollega

0.047