Fakta om udbudet
Politibiler
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Rigspolitiet
Polititorvet 14
Att: Trine Kostechy
1780 København V
Danmark
Mailadresse: tko011@politi.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.politi.dk
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
2750 Ballerup
Danmark
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
NUTS-kode DK
Udbuddet vedrører indkøb af armerede køretøjer til dansk politi og Forsvaret.
Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler. Delaftale 1 vedrører Large Off-road 4x4, jf. Euro NCAP med en totalvægt på maks. 3 500 kg., min. nyttelast 300 kg., min. 4 siddepladser inkl. fører, venstrestyret, minimum armering VR6 jf. VPAM BRV 2009, 0-100 km/t på maks. 7,5 sekunder, tophastighed min. 190 km/t, grundkøretøj skal kunne serviceres på autoriseret mærkeværksted i Danmark, opbygning skal overholde køretøjsproducentens forskrifter, herunder opretholdelse af fabriksgaranti, køretøjet skal kunne indregistreres i Danmark.
34114200, 35410000, 34113000
Eksklusive moms
Del IV: Procedure
1. Egenkontrolprocedure og kvalitetssikringssystem. Vægtning 30
2. Pris. Vægtning 70
Udbudsbekendtgørelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2016/S 196-354226 af 11.10.2016
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt nr.: 1 Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Delaftale 2: Bus 4x4Antal bud modtaget elektronisk: 1
Mercedes-Benz A/S
Digevej 114, 4.
2300 København S
Danmark
Værdi: 18 800 000 DKK
Eksklusive moms
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk.1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100