23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 006-008316
Offentliggjort
10.01.2017
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Vestsjællands Brandvæsen I/S

Køb af køretøjer og materiel til brug for brandslukning


Vestsjællands Brandvæsen I/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Vestsjællands Brandvæsen I/S
37197580
Højvangen 9
Svebølle
4470
Danmark
Kontaktperson: Helle Søeberg
Telefon: +45 59534700
E-mail: Helle.Soeberg@vsbv.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vsbv.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Køb af køretøjer og materiel til brug for brandslukning.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34144210
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Vestsjællands Brandvæsen I/S blev etableret pr. 1.1.2016 som led i beredskabsreformen. Vestsjællands Brandvæsen I/S iværksatte den 7.10.2016 et udbud iht. udbudslovens afsnit III af en 3-årig kontrakt (med option på 2 x 1 års forlængelse) om varetagelse af brandslukningsydelser i 5 slukningsområder i 3 vestsjællandske kommunen. Falck Danmark A/S var den eneste aktør, der anmodede om deltagelse i udbuddet og Vestsjællands Brandvæsen I/S har nu på baggrund af et forhandlingsforløb besluttet at indgå kontrakt med Falck Danmark A/S. Det indgår som et vilkår i kontrakten, at Vestsjællands Brandvæsen A/S fremadrettet stiller køretøjer og materiel til rådighed for Falck Danmark A/S. Dette vilkår er opstillet af finansieringsmæssige/rentemæssige hensyn som led i de besparelseskrav Vestsjællands Brandvæsen I/S er underlagt. Vestsjællands Brandvæsen I/S har vurderet, at anskaffelsen af køretøjer og materiel alene kan ske hos Falck Danmark A/S som følge af kontraktstart 1.1.2017.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 8 124 801.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144212
34223200
34144213
35111200
35110000
35111100
44482100
33157200
32570000
30231310
30213000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Holbæk, Orø, Mørkøv, Tuse Næs, Tølløse, Ruds Vedby, Snertinge.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omfatter følgende brugte køretøjer og materiel med henblik på varetagelsen af Vestsjællands Brandvæsen I/S' beredskabsopgaver:

4 automobilsprøjter (ink. oppakning), 8 tankvogne (inkl. oppakning), 1 automobiltankvogn.sprøje (inkl. oppakning), 2 A-sprøjter, 1 tanksprøjte, 1 lift, 3 trailere/trin (inkl. oppakning),

Brugt IT-materiel på de eksisterende stationer (fladskærme inkl. vægbeslag, mini-pc, HDMI-kabel, PC med operativsystem, infoskærm, Swissphone, SimaTech software)

Eksisterende SINE-udstyr (vognterminaler, håndterminaler, håndterminaler med repeat, bådterminal, Atex terminal)

Øvrigt eksisterende udstyr (flasker, slanger, kurve og masker).

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Fordelingen af vederlaget mellem de forskellige leverancer er følgende:

Brugte køretøjer inkl. oppakning samt slanger, masker mv.: 7 945 924 DKK.

IT-materiel + SINE-udstyr: 178 877 DKK.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
  • Tvingende grunde som følge af begivenheder, som den ordregivende myndighed ikke kunne forudse, og under streng overholdelse af direktivets betingelser
Forklaring:

Vestsjællands Brandvæsen I/S gør principalt gældende, at Falck Danmark A/S er den eneste økonomiske aktør, der har kunnet opfylde det behov Vestsjællands Brandvæsen I/S har i relation til levering af køretøjer og materiel med henblik på at kunne få varetaget brandslukningsydelser i de relevante slukningsområder pr. 1.1.2017. Betingelserne i udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, for at gennemføre udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse har dermed været opfyldt.

Vestsjællands Brandvæsen I/S har ikke behov for og midler til at anskaffe sig nye køretøjer og materiel. Vestsjællands Brandvæsen I/S har derimod behov for at kunne overtage ejerskabet til de brugte køretøjer og det eksisterende materiel, som Falck Danmark A/S hidtil har haft ejerskabet til i forbindelse med varetagelse af brandslukningsopgaverne i Vestsjællands Brandvæsen I/S' slukningsområder. Anskaffelsen/købet hos Falck Danmark A/S er nødvendigt for, at Vestsjællands Brandvæsen I/S kan opfylde forpligtelsen til pr. 1.1.2017 at stille køretøjer til rådighed i forbindelse med varetagelse af brandslukningsopgaver i de relevante slukningsområder.

Henset til at køretøjer og materiel skal stilles til rådighed fra den 1.1.2017 er det urealistisk, at andre aktører end den eksisterende brandslukningsoperatør i området, Falck Danmark A/S, skulle være i stand til at tilbyde en tilsvarende samlet pakke bestående af de nødvendige brugte køretøjer og øvrigt materiel.

Subsidiært gør Vestsjællands Brandvæsen I/S gældende, at betingelserne for at gennemføre udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 80, stk. 5, har været opfyldt. Vestsjællands Brandvæsen I/S har som nyetableret organisation og som følge af de forhandlinger, der har været med Falck Danmark A/S omkring den fremadrettede varetagelse af brandslukningsydelserne i Vestsjællands Brandvæsen I/S' dækningsområde samt behovet for godkendelse af kontrakten hos Beredskabskommissionen ikke haft de tidsmæssige muligheder for at iværksætte et udbud af de brugte køretøjer og det øvrige materiel, som Vestsjællands Brandvæsen I/S er nødsaget til at være i besiddelse af pr. 1.1.2017. Også af denne grund har Vestsjællands Brandvæsen I/S været berettiget til at foretage de nødvendige anskaffelser hos Falck Danmark A/S på baggrund af udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 237-431625
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
21/12/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Falck Danmark A/S
16271241
Polititorvet 1
København V
1780
Danmark
NUTS-kode: DK011

Internetadresse:www.falck.dk

Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 8 124 801.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Har en ordregiver fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
09/01/2017

Send til en kollega

0.063